כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
שינוי של המצב

קורקינטים מודרים מהציבור: המהלך של משרד התחבורה כנגד התפרעויות

האם זהו המהלך של משרד התחבורה שיסלק את המתפרעים על הקורקינט מהגינות הציבוריות?

קורקינטים מודרים מהציבור: המהלך של משרד התחבורה כנגד התפרעויות
קורקינט חשמלי צילום: סופרפדסטריאן

תופעת הצעירים אשר משתוללים על קורקינטים חשמליים ואופניים חשמליים הפכה מזמן למטרד אשר מסכן את חיי התושבים ובריאותם בערים רבות בישראל. כעת במשרד התחבורה נערכים לשינוי של המצב: שרת התחבורה מירי רגב חתמה על תקנה חדשה אשר אוסרת על נסיעה של כלי רכב בגנים, טיילות, שבילים ורחבות ציבוריות.

המשמעות של התקנה החדשה היא שכעת נסיעה של כל כלי רכב במרחב הציבורי המיועד להולכי רגל, כלומר טיילות, פארקים, גנים, שבילים ורחבות ציבוריות תהיה אסורה - בדומה לאיסור הקיים על נסיעת כלי רכב על המדרכות. במפתיע, למרות כל הנפגעים שכבר זכו לסבול מנחת זרועם של האופניים החשמליות והקורקינטים החשמליים, עד כה מבחינה חוקית היה אסור רק לרכב על מדרכות – אך כעת כאמור האיסור יורחב גם למרחב הציבורי.

חשוב לציין. האיסור אינו תקף רק למכוניות ולאופנועים. הוא תקף לגבי כל כלי רכב שיש לו מנוע, כלומר  רכב פרטי, אופניים חשמליים וגלגילנוע (קורקינט חשמלי). במסגרת זו, בכל המקומות שייכללו בהגדרת "שביל הולכי רגל", יוצב תמרור מיוחד המיידע את הנוהגים והרוכבים כי מדובר בשביל להולכי רגל ולפיכך אסור בנסיעה.

ואולם, כאן נשאלת שאלה – כיצד יאכפו את התקנה החדשה והאם בכלל ימצא לזה כוח אדם? במשרד התחבורה מפרסמים שהמשרד בוחן אפשרות להקנות לפקחי הרשויות המקומיות סמכויות לאכוף נסיעת כלי רכב בשבילים להולכי רגל, בדומה לסמכויות שכבר ניתנו להם לאכוף תנועת כלי רכב במדרכות. עוד חזון למועד.

משרד התחבורה קורקינטים חשמליים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד