כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
הדרמה ברוסיה

הקרמלין טוען: המתקפה האוקראינית על מחוז בלגורוד נהדפה במלואה

רוסיה טוענת כי הרגה כ-70 לוחמים אוקראינים והדפה את כל היתר אל מחוץ לשטחי רוסיה. ישנם דיווחים על כך שלפחות חלק מהכוחות הפולשים עדיין שולטים בכמה כפרים במחוז. רוסיה נאלצה לפוצץ גשר בשטחה כדי למנוע את המשך ההתקדמות של הכוחות הפולשים

הקרמלין טוען: המתקפה האוקראינית על מחוז בלגורוד נהדפה במלואה
ההרס הרב באוקראינה צילום: צילום מסך

הפלישה המפתיעה לרוסיה נמשכה כיממה, כך לפי מקורות רשמיים ברוסיה, שטענו אתמול (שלישי) כי הצליחו להדוף את המתקפה במלואה, לאחר שהרגו כ-70 לוחמים אוקראינים. על פי הדיווחים, המגובים בתמונות, רוסיה פוצצה לפחות גשר אחד בעיירה גרייבורון, כדי למנוע את ההתקדמות של הכוחות הפרו-אוקראינים אל מרכזו של המחוז.

הפולשים מצדם טוענים כי הם אינם אוקראינים, אלא רוסים המתנגדים למשטר פוטין, שהתנדבו לסייע לאוקראינה במלחמתה. לעומת זאת, דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר כי באוקראינה ישנם דוברי רוסית רבים, כך שמוסקבה אינה מבחינה ביניהם, ובכל מקרה מדובר במחבלים אוקראינים.

אוקראינה עצמה הכחישה כל קשר למתקפה וטענה כי מדובר במאבקים פנימיים של רוסיה עם לוחמים רוסים שתומכים באוקראינה. כך או כך, בקייב לא הסתירו את הסיפוק שהם שואבים מהעובדה שרוסיה סופגת אש בשטחה שלה, לאחר יותר משנה שהרגישה בטוחה לחלוטין על אדמתה ולא היתה צריכה לחשוש מפלישה של כוחות עוינים.

על פי דיווחים לא מאומתים, המוני תושבים עזבו את מחוז בלגורוד ונמלטו ממנו למחוזות הפנימיים יותר של רוסיה, מחשש שהמלחמה תתפשט במהירות ותשפיע על האזור כולו. אתמול נרשמו מספר פגיעות בבית זיקוק שבמחוז בריאנסק בסמוך, כך שאוקראינה ככל הנראה אינה מגבילה את הפעילות שלה למחוז בלגורוד לבדו.

עוד דווח כי מי שממונה על המאבק הרוסי בגירושם של הפולשים הזרים הוא הגנרל אלכסנדר לפין, שלא מכבר הועבר מתפקידו כמנהל הלחימה באוקראינה, לאחר שהאוקראינים הצליחו לשחרר את העיר לימן מהכיבוש הרוסי, מה שנתפס ככישלון אישי של לפין. מאז הוא מונה למפקד זרוע היבשה הרוסית, תפקיד שאמור היה להיות נטול מלחמות, שכן אוקראינה לא איימה לפלוש לשטחי רוסיה, וכעת הוא שוב מוצא את עצמו מפקד על כוחות שנאלצים להילחם.

אתמול בשעות הבוקר דיווחו מקורות רוסיים שבנוסף לאוקראינים שפלשו למחוז בלגורוד שלשום, נרשמו שתי פלישות נוספות לשטחי המחוז, משתי נקודות שונות לאורך הגבול עם אוקראינה. כוחות אלו חברו ככל הנראה אל הכוחות שפלשו יום קודם לכן.

בתוך כך, נמסר אתמול על 22 חיילים רוסיים שנכנעו לכוחות האוקראינים בגזרת אבדייבקה. מדובר בכיתה שלמה של לוחמי קומנדו שנכנעו ללא קרב לאוקראינים, באירוע שנסיבותיו אינן ברורות. לאחרונה מנהלת אוקראינה קמפיין אינטנסיבי הקורא לחיילים הרוסים להיכנע לכוחות האוקראינים, ומבטיח לחוס על חייהם ולספק להם תנאי כליאה נוחים יחסית, עד לסיום המלחמה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד