כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
השלכת פירה על יצירת אמנות

המשטרה פשטה על פעילי האקלים הקיצוניים; לא תאמינו במה הם חשודים

המשטרה הגרמנית פשטה על דירות של פעילי אקלים שחשודים מעשים קיצוניים | בין המעשים: חסימת כבישים, שפיכת פירה על יצירת אומנות ניסיון חבלה בצינור גז ועוד

המשטרה פשטה על פעילי האקלים הקיצוניים; לא תאמינו במה הם חשודים
משטרת גרמניה: אילוסטרציה צילום: משטרת גרמניה

משטרת גרמניה פשטה על קבוצת פעילי אקלים החשודים בהתארגנות שמטרתה לפגוע בסדר הציבורי ולשבש את השגרה במטרה לעורר את המודעות לנזקי האקלים. במשך חודשים הקבוצה, בשם 'דור אחרון', שיבשה את התנועה בערים בגרמניה וביצעה מעשים שונים שמטרתן למשוך תשומת לב כמו השלכת פירה על יצירת אמנות ועוד. הקנצלר אולף שולץ גינה את הקמפיין שלהם וכינה אותו "מטורף לחלוטין".

כ-170 שוטרים השתתפו היום (רביעי) בפשיטות על דירות ובניינים בברלין, בוואריה, דרזדן, המבורג ובמקומות אחרים, סגרו את אתר האינטרנט של הקבוצה והקפיאו שני חשבונות בנקים אשר על פי החשד משמשים את חברי הקבוצה במימון פעילויותיהם. שבעת החשודים מואשמים גם בארגון קמפיין לאיסוף תרומות בסך של לפחות 1.4 מיליון אירו בעיקר כדי לממן "מעשים פליליים נוספים". שניים מהפעילים חשודים כי בשנה שעברה ניסו לחבל בצינור נפט שחוצה את הרי האלפים מהחוף האיטלקי בטריאסטה לעיר אינגולשטאדט.

קבוצת 'הדור האחרון' פועלת להגבלת מהירות בכבישים המהירים של 100 קמ"ש ובשבוע שעבר חסמו 12 רחובות בברלין והדביקו את עצמם לכביש או למכוניות. פעילויות אלו הביאו לכך שכמה נהגים הסתערו על מפגינים באלימות. הקבוצה מילאה תפקיד מפתח בהפגנות נגד הרחבת מכרה פחם פתוח בכפר 'לוצראץ' בינואר, שם נעצרה הקמפיינרית גרטה תונברג לזמן קצר.

באוקטובר האחרון שני פעילים השליכו פירה על ציור של קלוד מונה במוזיאון בפוטסדאם ליד ברלין ואז הדביקו את עצמם לקיר. שני פעילים הדביקו את עצמם לאזור מול הפרלמנט האוסטרי בווינה, על אף האיסור על הפגנות מחוץ לבניין. באיטליה, שלושה פעילים איטלקיים היו אמורים לבית המשפט על כך שהדביקו את עצמם לפסל של מוזיאון הוותיקן מהתקופה הרומית באוגוסט האחרון. פעילים צבעו גם את מזרקת 'טרווי' ברומא בשחור כהצהרה נגד דלק מאובנים.

גרמניה משטרת גרמניה אקלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד