כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
צה"ל איתר את המשגר

תיעוד חריג: הפלסטינים "שיגרו" רקטה בצפון השומרון

הרקטה שוגרה מהכפר נזלת שבצפון השומרון | זמן קצר לאחר מכן אותר המשגר ע"י כח צה"ל | גורם ביטחוני: "מדובר בדמוי רקטה שהייתה עשויה מצינור ברזל עם ראש מקרטון. לא היווה סיכון לתושבים בשום מצב"

תיעוד חריג: הפלסטינים "שיגרו" רקטה בצפון השומרון
ניסיון שיגור הרקטה צילום: רשתות חברתיות ערביות

תיעוד שפרסמו מוקדם יותר הפלסטינים עורר את תשומת הלב במערכת הביטחון: בתיעוד החריג שצולם באזור צפון השומרון ופורסם בערוצים פלסטינים שונים, הוצגה רקטה על קנה שיגור. בתיעוד נוסף נראית הרקטה "משוגרת" אך מתפוצצת שניות לאחר מכן. 

גורם ביטחוני הגיב לתיעוד ואמר כי "מדובר בדמוי רקטה שהייתה עשויה מצינור ברזל עם ראש מקרטון, אשר כמות חומר פירוטכני עודף שלא יכול להספיק למעוף של יותר מכמה מטרים.". לפי הגורם הביטחוני, "בפועל, דמוי הרקטה התפוצץ בגובה של שלושה מטרים ולא היווה סיכון לתושבים בשום מצב".

כמה שעות לאחר מכן איתר צה"ל את המשגר, אך טרם נעצרו חשודים במעשה. דובר צה"ל מסר כי כוח שפעל מוקדם יותר היום במרחב חטיבת מנשה איתר משגר דמה בכפר נזלת. "המשגר הועבר להמשך טיפול כוחות הביטחון", נאמר בהודעת דובר צה"ל.
ביישוב שקד שבצפון השומרון, אליו כביכול כוונה הרקטה, הרגיעו את התושבים. "בשעות האחרונות פורסם סרטון ברשתות הערביות בו מוצג לכאורה מעין "טיל" קטן מכוון לשקד ועליו כיתוב בערבית. האתר זוהה והאירוע נחקר כעת ע"י צה"ל", נכתב בהודעת קצין הביטחון לתושבים. "חשוב לזכור המחבלים שמצליחים פחות בשטח מול צה"ל עושים מאמצים לערער את הביטחון שלנו בדרך הקלה ביותר, הפצת תעמולה בתקשורת. כידוע בשונה מהמצב בעזה צה"ל נמצא בכל השומרון, שולט בשטחי הכפרים סביבנו ומונע את האפשרות שיווצר מצב דומה לזה שבעוטף עזה. כאמור האירוע הספציפי נחקר ומטופל ע"י הכוחות בשטח".
במהלך מבצע 'מגן וחץ', כזכור, חשף ראש השב"כ רונן בר, במהלך ההצהרה המשותפת עם ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל כי כוחות הביטחון סיכלו בעת האחרונה חוליה שהחלה לייצר רקטות במחנה הפליטים ג'נין "בשבועות האחרונים סיכלנו חוליה באזור מחנה הפליטים ג'נין שכבר החלה לייצר רקטות ומשגרים על מנת לבצע ירי רקטי גם משטחי השומרון לעבר ישראל", אמר בר.

"אנחנו רואים בזה תקדים מסוכן. חברי התשתית נעצרו והודו. אין לנו כוונה להפוך את עפולה או שקד ליעד לירי תלול מסלול", הוסיף ראש השב"כ.

בר ציין כי "בחודשים האחרונים נעצרו מספר רב של מחבלים מהג'יהאד האסלאמי שאחראים לכמות גדולה מאוד של התרעות לפיגועים. מעצרם מנע את מימוש הפיגועים. אין לנו זמן להמתין בהגנה מפני המפגעים אנחנו פועלים בהתקפה מול המשלחים שלהם".

שיגור רקטה משגר השומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד