ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
נערכים יחד עם ארה"ב

חלון ההזדמנויות מצטמצם: כך תיראה תקיפה ישראלית באיראן

ראשי מערכת הביטחון רמזו בימים האחרונים לא אחת על התחממות הזירה מול איראן. במקרה של יציאה לפעולה מול האיום הגרעיני שבידי איראן, כך זה עשוי להתבצע. הערכה היא שתקיפה כזו תכיל כמאה מטוסי קרב | ממד הזמן חשוב מאוד בהכנה ובהחלטה להפציץ את המתקנים

חלון ההזדמנויות מצטמצם: כך תיראה תקיפה ישראלית באיראן
תרגיל אלוני בזלת צילום: דובר צה"ל

בכירי מערכת הביטחון רמזו כי חלון ההזדמנויות הולך ומצטמצם, ככל שאיראן תעמיק ותבצר את מתקני הגרעין שלה. בישראל ובארה"ב נערכים לתקיפה אפשרית משותפת - ביחד, אבל גם לחוד.

לאיראן 8 מתקנים מוכרים, וההערכה היא שקיימים עוד מתקנים סודיים שבהם מקדמת איראן את המסלול הצבאי והחשאי של תוכנית הגרעין שלה, שנועדה לאפשר לה לפתח ראש נפץ גרעיני שיורכב על טיל בליסטי, כך מדווח ניר דבורי ב'חדשות 12'.

על פי הדיווח, יש שתי נקודות עיקריות שהפגיעה בהן תרחיק את יכולת פיתוח הפצצה באופן משמעותי: המתקן להעשרת אורניום בנתנז שבו יותר 9,000 צנטריפוגות, והאתר בפורדו, מתקן להעשרת אורניום ליד העיר קום, שם מתכוונים האירנים להקים מערך של 3,000 צנטריפוגות. בשני המתקנים האלה עוסקים בהעשרה המספיקה לייצור פצצת אטום.

ממד הזמן חשוב מאוד בהכנה ובהחלטה להפציץ את מתקני הגרעין. ככל שאיראן תעמיק את מתקניה מתחת לקרקע כך התוקפים יתקשו להשיג תוצאה אפקטיבית שתגבה מחיר משמעותי. ועדיין, גם חלון הזמן הזה נאמד במספר שנים, ויש זמן לפעול מבחינת ישראל, כך לפי חדשות 12.

על פי הדיווח, תחילה תצטרך ישראל לתכנן יעדים שהפגיעה בהם תעכב באופן מהותי את פרויקט הגרעין האיראני היא לא תוכל לתקוף את כל המתקנים בבת אחת. אחר כך על ישראל לתכנן טיסות של 1,600 ק"מ ולחזור בשלום. ההערכה היא שתקיפה כזו תכיל כמאה מטוסים מטוסי קרב, מטוסי לוחמה אלקטרונית, מטוסי תדלוק אווירי, מל"טים לאיסוף מודיעין ולתקיפה וכוחות חילוץ מוטסים, במקרה של טייסים נוטשים על אדמת אויב.

עוד דווח, כי בצי הישראלי הישראלי מטוסי חמקן F35, יצטרכו לחדור לעומק שטח האויב מבלי להתגלות, להשמיד את מערך ההגנה האווירית האיראני, ולהשיג עליונות אווירית עבור מטוסי ה-F16 וה-F15 עמוסי הפצצות שיגיעו בעקבותיהם.

ניר דבורי מדווח כי ישראל קיבלה מארה"ב וגם פיתחה בעצמה פצצות חודרות בונקרים, שעל פי פרסומים זרים הן חודרות לעומקים של כעשרים מטרים לעומק האדמה, ורק פגיעה של פצצות זו אחר זו בשרשור לתוך אותה נקודה יכולה להביא להעמקת החדירה לעשרות המטרים הנדרשים כדי להגיע לבונקרים האיראניים.

לישראל וארה"ב יש שיתוף פעולה שהולך ומתקדם, שנועד לבנות תוכניות מבצעיות לתקיפה משותפת באיראן. מטוסים אמריקנים וישראלים תרגלו מעל הים התיכון מספר פעמים מודלים מבצעיים לתקיפה באיראן, שכללו תדלוק אווירי וחלוקת משימות להפצצה.

 

 

איראן ארה''ב תקיפה ישראלית תקיפה באיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד