י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
גנץ עדיין מוביל

סקר חדש: כמה תקבל מפלגה בראשות יריב לוין

על פי סקר חדש שמתפרסם שעות לאחר העברת התקציב, מפלגת המחנה הממלכתי גוברת על הליכוד בארבעה מנדטים. בתרחיש ששר המשפטים יריב לוין מקים מפלגה על בסיס האג'נדה המשפטית הוא יזכה ב-6 מנדטים.

סקר חדש: כמה תקבל מפלגה בראשות יריב לוין
נתניהו ויריב לוין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שעות אחרי ההעברת התקציב סקר מנדטים חדש שמתפרסם הערב (רביעי) כי לו הבחירות היו מתקיימות היום הייתה מפלגת המחנה הממלכתי גוברת על הליכוד בארבעה מנדטים.

על פי הסקר שפורסם ב'חדשות 13', המחנה הממלכתי בראשות היו"ר בני גנץ הייתה מקבלת 29 מנדטים. הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו עם 25 מנדטים - בדומה לסקר שנערך ב'חדשות 13' לפני 10 ימים, בתום מבצע 'מגן וחץ'.

יש עתיד בראשות ראש האופוזיציה יאיר לפיד הייתה מסיימת עם 18 מנדטים, ש"ס עם 9 מנדטים, יהדות התורה עם 7 מנדטים.

רע"מ עם 6 מנדטים, חד"ש-תע"ל, שלראשונה נסקרת לאחר הודעת היו"ר איימן עודה שלא יתמודד בבחירות הבאות - עם 5 מנדטים, הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' עם 5 מנדטים. עוצמה יהודית בראשות השר איתמר בן גביר עם 4.

גם ישראל ביתנו ומרצ מקבלות 4 מנדטים כל אחת וכך גם בל"ד - שנעה סביב אחוז החסימה בסקרים. מפלגת העבודה בראשותה של מרב מיכאלי - גם בסקר הזה - לא עוברת את אחוז החסימה.

תמונת הגושים לפי הסקר, גוש הימין עם 50 מנדטים, לאור ההישג של בל"ד בסקר הזה. האופוזיציה עם 61 ובתווך שתי המפלגות הערביות בלבד וחד"ש תע"ל.

בתרחיש ששר המשפטים יריב לוין מקים מפלגה על בסיס האג'נדה המשפטית והרפורמה שלו במערכת המשפט? המפלגה תזכה ל-6 מנדטים.

בתרחיש כזה, הליכוד יירד ל-22 וגם גנץ יאבד שלושה מנדטים ויירד ל-26.

הסקר נערך על-ידי פרופסור קמיל פוקס. התשאול נערך על-ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת דוקטור אריאל איילון וחברת "סטט נט" בראשות יוסף מקלדה.

סקר מפלגות מפלגות חרדיות הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד