י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

העלו לג'יפ: העונש שנגזר על החיילים שתקפו פלסטיני

נגזר דינם של שלושה חיילים שתקפו פלסטיני, אותו העלו לג'יפ צבאי | כל הפרטים

אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

שני חיילים מחטיבת גולני הורשעו בעבירת התעללות בפלסטיני, בצוותא עם חיילים נוספים, וחייל נוסף הורשע בעבירה של חריגה מסמכות עד כדי סיכון חיים או בריאות. שלושת החיילים הורשעו גם בעבירה של שיבוש הליכי משפט בצוותא. כתבי האישום נגד החיילים הוגשו לאחר חקירה של המשטרה הצבאית החוקרת. 

החיילים נעצרו על-ידי המשטרה הצבאית החוקרת בשנה שעברה. החיילים שהורשעו בעבירת התעללות שהו במעצר, בהתאם להחלטות בית הדין הצבאי, שנעתר לבקשות התביעה בעניין. החייל שהורשע בעבירה של חריגה מסמכות עד כדי סיכון חיים או בריאות שהה תחילה במעצר, ולאחר מכן, החל מיום 1 במאי 2023, שהה בתנאי מעצר פתוח ביחידתו, גם כן בהתאם להחלטת בית הדין הצבאי, אשר נעתר לבקשת התביעה בעניין זה. כתב אישום נגד חייל רביעי הוגש ביום 8 במאי 2023. החייל שוהה במעצר. בשלב זה פרטיהם המזהים של כלל החיילים אסורים בפרסום, בהתאם להחלטת בית הדין הצבאי.

על פי כתבי האישום, שלושת החיילים, יחד עם חייל נוסף, העלו תושב פלסטיני לג'יפ צבאי, ונסעו עימו למקום מרוחק. במהלך הנסיעה ולאחריה, הופעלה אלימות כלפי נפגע העבירה, ולאחר מכן הותירו החיילים את נפגע העבירה במקום המרוחק שאליו נלקח. החיילים הסתירו את פרטי האירוע ממפקדיהם, בניסיון למנוע את פתיחתה של חקירת מצ"ח, ותיאמו את גרסאותיהם ביחס לפרטיו במטרה לשבש את החקירה.

בית הדין הצבאי כיבד את הסדרי הטיעון שהושגו בין הצדדים, וגזר על שני החיילים שהורשעו בעבירת התעללות עונש של 60 ימי מאסר לריצוי בפועל, לצד עונש מאסר מותנה והורדה לדרגת טוראי. על החייל שהורשע בעבירה של חריגה מסמכות עד כדי סיכון חיים או בריאות נגזר עונש של 40 ימי מאסר לריצוי בפועל, לצד עונש מאסר מותנה והורדה לדרגת טוראי. בהסדרי הטיעון, הובאו בחשבון שיקולים ראייתיים שונים אשר משקפים את חלקו של כל אחד מן החיילים במעשים.

עניינו של החייל הרביעי, הנאשם בעבירות של תקיפה, התעללות בנסיבות מחמירות ואיומים ועבירות נוספות, עודנו מתנהל בפני בית הדין הצבאי ומעצרו הוארך עד ליום 30 במאי 2023.

 

גזר דין חיילים תקיפת פלסטיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד