י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
תם המשבר

אבי מעוז יחזור למשרד ראה"מ עם מיליוני שקלים

הממשלה תאשר את מינויו של יו"ר מפלגת נעם, לתפקיד שר במשרד ראש הממשלה. מעוז יקבל תקציב של 285 מיליון שקל לטובת הקמת רשות לזהות יהודית במשרד ראש הממשלה

אבי מעוז יחזור למשרד ראה"מ עם מיליוני שקלים
אבי מעוז צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

הממשלה תאשר ביום ראשון את מינויו של יו"ר מפלגת נעם, אבי מעוז לתפקיד שר במשרד ראש הממשלה. מעוז יקבל תקציב של 285 מיליון שקל לטובת הקמת רשות לזהות יהודית במשרד ראש הממשלה.

בשבוע שעבר אושרו הכספים לטובת הקמת הרשות במסגרת הצעת ההחלטה על הכספים הקואליציוניים שנלוותה לתקציב המדינה שאושר ביממה האחרונה בכנסת.

כזכור, בסוף חודש פברואר הודיע מעוז כי הוא מתפטר מתפקיד סגן שר במשרד ראש הממשלה. זאת במחאה על כך שלא קיבל את התקציבים שהובטחו לו להקמת הרשות.

יו"ר נעם שיגר בשבוע שעבר מכתב למזכיר הממשלה יוסי פוקס ובו הוא איים להצביע נגד תקציב המדינה במידה והרשות לא תקבל את התקציב שנקבע במסגרת ההסכמים הקואליציוניים.

מעוז כתב: "בהמשך להודעתך מהבוקר כי לא תעלה לישיבת הממשלה הקרובה את ההחלטה על פירוט התקציב של הרשות לזהות לאומית יהודית כמתחייב מהחלטת הממשלה מיום ראשון האחרון בדבר ההסכמים הקואליציוניים סעיף 11 (מצורף בזה הפירוט המתבקש שנשלח אליך אתמול), צר לי להודיעך כי אם לא תתקבל החלטת ממשלה המאשרת פירוט זה לפני אישור התקציב, לא אוכל לתמוך בתקציב ואף אתנגד לו. משמעות הדברים שהקואליציה מצטמקת ל 63 חכי"ם בלבד".

מעוז הוסיף: "הפירוט כפי שמצורף בזה הוא העתק זהה עם שינויים מתחייבים, מפירוט של סעיפים שאושרו ע"י הממשלה ביום ראשון האחרון ואשר מצויים ברובם במשרד למשימות לאומיות (באחריות השרה סטרוק ממפלגתו של שר האוצר).

מכיוון שהפירוט הוא העתק-הדבק אינני רואה שיכולה להיות סיבה משפטית או הקשורה למשרד האוצר להתנגד לפירוט זה שנתתי, אשר על כן הנני חוזר על דרישתי להעביר החלטת ממשלה המאשרת את הפירוט המצ"ב עוד לפני אישור התקציב".

בתוך כך, למרות התנגדות משפטית בישיבת הממשלה ידונ בהחלת הציונות כערך מנחה לפעולות הממשלה. מדובר הצעה של השר וסרלאוף. השרים החרדים לא מסרו את עמדתם.

 

אבי מעוז עוצמה יהודית ישיבת הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד