י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
למרות חוות דעת היועמ"ש

מנכ"ל משרד רה"מ מסרב לפטר את המקורב למשפחת נתניהו

מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי טוען כי דרושה בדיקה נוספת בעניינו של סמנכ"ל הביטחון של המשרד, אלון חלווה. זאת, לאחר שדוח של יועמ"ש משרד האוצר הצביע על התנהלות כספית בעייתית של חלווה

מנכ"ל משרד ראה"מ יוסי שלי
מנכ"ל משרד ראה"מ יוסי שלי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, מסרב לפטר את סמנכ"ל הביטחון של המשרד, אלון חלווה - זאת, לאחר שדוח של היועץ המשפטי של משרד האוצר, אסי מסינג, הצביע על התנהלות כספית בעייתית של חלווה, כך מדווח סולימאן מסוודה ב"כאן חדשות".

בדוח, שנחשף לפני שבועות ספורים, נכתב כי האגף שבראשו עומד חלווה, הנחשב למקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, חייב את משרד ראש הממשלה בסכום חריג ביותר בהיקף של 23.5 מיליון שקלים.

על פי הדוח, הדבר נעשה "בחריגה מאישור ועדת המכרזים וללא אישורה, ללא התקשרות מאושרת כדין ובחריגה מהרשאות החתימה שהוקנו לו". במכתב למסינג כתב שלי כי דרושה בדיקה נוספת בעניינו של חלווה, וכי בשלב זה הוא לא מפטר אותו.

חלווה פוטר על ידי מנכ"לית משרד ראש הממשלה בתקופת כהונתו של ראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד. פיטוריו הוקפאו בידי פרופסור דניאל הרשקוביץ, נציב שירות המדינה, ובהתערבות מקורבי נתניהו, והועברו לבדיקת היועץ המשפטי של משרד האוצר.

חלווה אמר להגנתו שהוא פוטר על ידי המנכ"לית נעמה שולץ בשל נקמה פוליטית. הדוח מפריך את הטענה הזו, וקובע כי הפיטורים נעשו בצורה מקצועית וכי הם מגובים בראיות. בשורה התחתונה קובע היועץ המשפטי של משרד האוצר: "ביטול החלטת הפיטורים תהיה בלתי סבירה באופן קיצוני".

יועצת משפטית ראש הממשלה בנימין נתניהו משרד האוצר יוסי שלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד