כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
כך התרחש הנזק

אזרחים ללא הגנה? המערכת שמתריעה מפני מל"טים איראנים מושבתת

אבסורד בטחוני נחשף הערב: מערכת 'טל שמים' בלון תצפית שהוצב לפני כשנתיים בשמי הצפון ומתריע מפני חדירת מל"טים איראניים מושבת כבר כמה חודשים לאחר שנפגע במהלך סערה חורפית ומאז מושבת מפעולה | מ. הביטחון: "המערכת נמצאת עדיין בתהליך ההצבה והאינטגרציה"

אזרחים ללא הגנה? המערכת שמתריעה מפני מל"טים איראנים מושבתת
מערכת "טל שמיים" שהוצבה בצפון צילום: משרד הביטחון

הצפון ללא הגנה? לפי דיווח הערב של הכתב הצבאי רועי שרון ב'כאן 11', מערכת 'טל שמים' שאמורה להתריע ממל"טים איראניים וטילי שיוט מושבתת כבר חצי שנה לאחר שנכנסה לפעולה במרץ 2021.

לפי החשיפה של שרון, בחורף האחרון נקרע בלון התצפית כתוצאה מסערה חורפית ולא ידוע מתי המערכת תחזור לפעילות מבצעית. ממערכת הביטחון נמסר: "הפלטפורמה האווירית 'טל שמיים' היא מערכת ראשונה מסוגה בעולם. המערכת נמצאת עדיין בתהליך ההצבה והאינטגרציה המשותפים לחיל האוויר והמנהל למחקר ולפיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית במשרד הביטחון".

אמש פורסם בחדשות הערב ב'כאן 11' כי על פי הערכות, במערכת הביטחון מתכוננים להתפתחות ביטחונית בגזרת הצפון. זאת, לאחר ששרי הקבינט המדיני-ביטחוני קיבלו עדכון שלפיו בקרוב תיערך ישיבת קבינט בנושא הגזרה הצפונית. ההערכות מגיעו ברקע האיומים ששיגרו ראש הממשלה, שר הביטחון, ובכירי צה"ל כלפי חיזבאללה ואיראן ביממות האחרונות.

עוד דווח כי קהילת המודיעין מגבירה את איסוף המודיעין והמעקב שלה בנוגע למתרחש בהיבטים שונים בתוכנית הגרעין של איראן, מחשש להתפתחות בסוגיית הנשק עצמה. בישראל חוששים מאפשרות של "יוזמה מקומית" בסוגייה, בדומה להעשרת האורניום לרמה הגבוהה של יותר מ-83% שזוהתה באיראן. במערכת הביטחון מעריכים שהחלטה זו לא הוכוונה מלמעלה, אלא שהיא תוצר של פעילות עצמאית.

מערכת 'טל שמיים', הכוללת את הפלטפורמה האווירית אשר פותחה ע"י חברת TCOM האמריקנית ואת מערכת המכ"מ המתקדמת מפיתוח אלתא של התעשייה האווירית, תספק יכולת משלימה למערך הגילוי ולמערכות ההגנה האווירית של חיל האוויר ומדינת ישראל. המערכת פותחה במסגרת תוכנית משותפת של מינהלת "חומה" יחד עם הסוכנות האמריקאית להגנה מפני טילים (MDA). הקבלן הראשי לפיתוחה הוא התעשייה האווירית.

מל"טים מטוס ללא טייס איראן איום איראני מטוס איראני מערכת טל שמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד