כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
האדם והטבע

הסיבה המוזרה שגרמה לפארק הלאומי להרוג תינוק ביזון

הפארק הלאומי 'ילוסטון פארק' השוכן במדינות ויומינג, מונטנה ואיידהו שבצפון־מערב ארצות הברית נאלץ להרוג ביזון שנולד לאחר שמבקר ניסה לסייע לו | בפארק מזהירים מפני התערבות של בני אדם בחיי העדרים

הסיבה המוזרה שגרמה לפארק הלאומי להרוג תינוק ביזון
אילוסטרציה צילום: freeimages

הפארק הלאומי 'ילוסטון' אומר שהוא הרג ביזון שזה עתה נולד במדינת ויומינג בארצות הברית לאחר שמבקר נגע בכוונה בחיה.

המבקר ככל הנראה ניסה לעזור לעגל להצטרף מחדש לעדר שלו לאחר שנפרד מאמו. העדר דחה את העגל, למרות ניסיונות חוזרים ונשנים של שומרי הפארק לאחד מחדש את הביזון הצעיר עם העדר.

מהפארק כי נמסר כי הרשויות בילוסטון חוקרת כעת את האירוע.

הסיבה בשלה היה צורך להרוג את העגל הינה, מכיוון שהוא ננטש על ידי העדר והתקרב למכוניות ולאנשים על הכביש, "וגרם למצב מסוכן", נכתב בהודעה שנמסרה מהפארק אתמול (שלישי).

לפתע אירע מקרה חריג. "מבקר לא מזוהה בשנות ה-40-50 לחייו, לבוש בחולצה כחולה ומכנסיים שחורים" פנה בשבת האחרונה לכוון הביזון שזה עתה נולד לאחר שהעגל הופרד מעדרו בעת שניסה לחצות את נהר לאמר שבתחומי הפארק.

"כשהעגל נאבק, האיש דחף את העגל מעלה, החוצה מהנהר, לכוון הכביש", נכתב בפארק. החיה, שזה עתה נולדה, נצפתה מאוחר יותר על הכביש סביב כלי רכב ומבקרים. הסכנה היא שהתערבות של אנשים עלולה לגרום לעדר לדחות את צאצאיו.

"התקרבות של חיות בר יכולה להשפיע באופן דרסטי על הישרדותם", נכתב בדווחי העיתונות, וצוין כי אנשים נדרשים להתרחק לפחות 23 מטר מכל חיות הבר, ובמרחק של 100 מטר מדובים וזאבים.

"בטיחותם של בעלי חיים אלו, כמו גם בטיחות האדם, תלויה בכך שכולם ישתמשו בשיקול דעת ויפעלו לפי הכללים הפשוטים הללו". רשויות החוק בפארק הלאומי ילוסטון מבקשות כעת מידע מהציבור על התקרית.

פארק עדר חיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד