כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
האזינו לשיחות

גורמים רשמיים: אוקראינים עומדים מאחורי מתקפת המל"ט על הקרמלין

סביר להניח שאוקראינים עומדים מאחורי מתקפת מל"ט על הקרמלין החודש, כך אומרים גורמים רשמיים בארה"ב. סוכנויות ריגול אמריקאיות אינן יודעות בדיוק מי ביצע את המתקפה החודש, אך מאמינות שהיא חלק מסדרה של פעולות חשאיות שהוצאו לפועל על ידי שירותי הביטחון של אוקראינה

גורמים רשמיים: אוקראינים עומדים מאחורי מתקפת המל"ט על הקרמלין
רגע היירוט מעל הקרמלין צילום: צילום מסך

גורמים רשמיים בארה"ב אמרו ל'ניו יורק טיימס' כי מתקפת המל"ט על הקרמלין מוקדם יותר החודש תוזמנה ככל הנראה על ידי אחת מיחידות הצבא או המודיעין המיוחדות של אוקראינה.

סוכנויות המודיעין האמריקאיות אינן יודעות איזו יחידה ביצעה את המתקפה ולא ברור אם הנשיא וולודימיר זלנסקי או פקידיו הבכירים היו מודעים למבצע, אם כי כמה גורמים סבורים שמר זלנסקי לא ידע.

הסוכנויות הגיעו להערכתן הראשונית בחלקה באמצעות תקשורת שיורטה שבה גורמים רשמיים רוסים האשימו את אוקראינה ותקשורת אחרת שבה אמרו גורמים אוקראינים כי הם מאמינים שמדינתם אחראית למתקפה, בהתקפה הוטסו שני מל"טים ב-3 במאי לכיוון הקרמלין, מה שגרם מעט נזק.

פקידים אמריקאים אומרים שרמת הביטחון שלהם בכך שממשלת אוקראינה אישרה ישירות את מתקפת המל"ט של הקרמלין היא "נמוכה", אך הסיבה לכך היא שסוכנויות המודיעין עדיין לא מחזיקות ראיות ספציפיות המזהות אילו פקידי ממשל, יחידות או פעילים אוקראינים היו מעורבים.

ארצות הברית יירטה שיחות אוקראיניות שבהן גורמים רשמיים אמרו שהם מאמינים שמדינתם אחראית למתקפה. אבל נראה שלפקידים אלה לא היה כל מידע מי בתוך המערכת האוקראינית עשוי לתכנן או לבצע זאת.

בנוסף למתקפת המל"ט, גורמים אמריקאים אומרים שהם מאמינים שהאוקראינים היו אחראים להתנקשות בבתו של לאומן רוסי להרג של בלוגר פרו-רוסי ולמספר התקפות בעיירות רוסיות ליד הגבול עם אוקראינה, האחרון שבהם התרחש ביום שני.

פקידים אמריקאים אומרים שחלק מהפעילים החשאיים האוקראינים עובדים בעיקר באופן עצמאי וללא פיקוח ישיר של זלנסקי או סגניו הבכירים. הגורמים אומרים שהם לא מאמינים שזלנסקי חותם על כל המבצעים החשאיים, ולא ברור עד כמה הוא מודע להם מראש.

מתקפת המל"טים על הקרמלין התרחשה בשעות הבוקר המוקדמות של ה-3 במאי, מספר ימים לפני שרוסיה חגגה את יום הניצחון, שסימן את ניצחון רוסיה על גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה.

המל"ט הראשון גרם לשריפה קטנה, המל"ט השני התפוצץ בזמן ששני אנשים בחנו את הגג לאיתור נזק שנגרם מהראשון, אך נראה שהם לא נפגעו. גורמים רשמיים ברוסיה אמרו כי המל"טים יורטו והושמדו לפני שיכלו לגרום לפציעות.

 

מל"טים מלחמת אוקראינה רוסיה ניו יורק טיימס הקרמלין ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד