כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הציוץ שלא צויץ

גנרל בכיר הורה על חיסול בכיר באל-קאעידה אך ייתכן שבמקומו נהרגו אזרחים

הגנרל הבכיר האחראי על כוחות ארה"ב במזרח התיכון הורה להכריז בטוויטר כי מנהיג בכיר אל-קאעידה היה יעד למתקפת מל"ט אמריקאית בסוריה בתחילת החודש - למרות שטרם היה לו אישור מי נהרג בפועל. עד עכשיו לא ברור מי חוסל

גנרל בכיר הורה על חיסול בכיר באל-קאעידה אך ייתכן שבמקומו נהרגו אזרחים
צבא ארה"ב צילום: U.S. Navy

גנרל אמריקאי בכיר הורה בתחילת החודש להכריז בטוויטר על חיסול מנהיג בכיר באל-קאעידה אך ייתכן שבמקומו נהרגו אזרחים. שלושה שבועות לאחר מכן, פיקוד מרכז ארה"ב עדיין לא יודע אם אזרח מוסלמי נהרג במקום מנהיג אל קאעידה, כך אמרו גורמים רשמיים. פיקוד מרכז לא פתח בבדיקה של התקרית עד ה-15 במאי, שנים עשר ימים לאחר התקיפה.

פקיד הגנה עם ידע ישיר על המצב אמר ל-CNN שכמה מפקודיו של מפקד פיקוד מרכז גנרל אריק קורילה דחקו בו לעצור את הציוץ עד שתהיה יותר בהירות מי נהרג בפועל. שני פקידים נוספים הכחישו זאת ואמרו שהם לא מודעים כי היו מי שהביעו תמיהה או אי הסכמה עם ההודעה.

כך או כך, ההצהרה שפורסמה בסופו של דבר בטוויטר מחשבון הטוויטר הרשמי של פיקוד מרכז לא התייחסה למנהיג אל-קאעידה הבכיר, מה שהעלה שאלות נוספות לגבי מה שהתרחש. 

"בשעה 11:42 בבוקר שעון סוריה מקומי ב-3 במאי, כוחות הפיקוד המרכזי של ארה"ב ביצעו תקיפה חד-צדדית בצפון מערב סוריה נגד מנהיג בכיר אל-קאעידה", נכתב בציוץ. "אנו נספק מידע נוסף ככל שפרטים יהיו זמינים".

גורמים בפנטגון אמרו ל-CNN כי מיד לאחר התקיפה, קורילה וצוותו היו בטוחים שהם הרגו מנהיג בכיר באל-קאעידה, אם כי סירבו לומר מדוע הם כל כך משוכנעים. אבל הם גם ידעו שסביר להניח שייקח כמה ימים לאשר את זהותו של האדם באופן סופי. לארה"ב אין טביעת רגל צבאית בצפון מערב סוריה, אזור שעדיין מתאושש מההשפעות של רעידת אדמה הרסנית.

יש עדיין מחלוקת מסוימת בתוך הממשל לגבי זהות ההרוג, אמרו גורמים ל-CNN. חלק מגורמי המודיעין ממשיכים להאמין שיעד התקיפה היה איש אל-קאעידה, גם אם הוא לא היה מנהיג בכיר. אבל חלק מאמינים שהוא היה לוטפי חסן מסטו, אב לעשרה בן 56 חקלאי ללא קשר לטרור, שחוסל בטעות.

משפחתו של מסטו סיפרה ל-CNN שהוא יצא לרעות את הכבשים שלו כשנהרג. לוטפי מעולם לא עזב את כפרו במהלך ההתקוממויות בסוריה ולא תמך באף פלג פוליטי, אמר אחיו.

אנשי ארגון הקסדות הלבנות צייצו בטוויטר ב-3 במאי שהם מצאו את גופתו של מסטו, שאותו תיארו כ"אזרח בן 60" שנהרג בפגיעת טילים בזמן שרעה כבשים. פיקוד מרכז היו מודעים לציוץ של ארגון ההצלה הקסדות הלבנות, כך אמרו גורמים רשמיים, אך המידע של הקבוצה עדיין לא נחשב מוצק מספיק כדי להסיק מסקנות.

אל קאעידה טוויטר צבא ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד