כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
וזה ההסבר

עיריית תל אביב מכפילה את מחיר החניה בשטחה

עיריית תל אביב מכפילה החל מיום ראשון את מחיר החניה השעתי בכחול לבן בשטחה. בעירייה מסבירים כי מדובר בצעד הכרחי בגלל מצוקת החניה הגוברת מול ההיצע והביקוש 

עיריית תל אביב מכפילה את מחיר החניה בשטחה
חניון בתל אביב. אילוסטרציה צילום: גילי יערי, פלאש 90

נכנסים לתל אביב? תשקלו שוב אם כדי לכם להגיע עם רכבכם הפרטי או שמא עדיף להתנייד בעיר באמצעות התחבורה הציבורית או שמא קורקינט חשמלי. הסיבה היא שהחל מיום ראשון, כך לפי הדיווח ב'כלכליסט' יוכפל מחיר החניה בתל אביב לצד שפות מדרכות הצבועות בצבעי כחול לבן במרכז העיר.

תעריף החניה מכפיל את עצמו מ-6.70 שקלים לשעה ל-12 שקלים לשעה, אך העלאה לא תחול על מי שמחזיק בתו חניה עירוני של תל אביב. אם אתם מחפשים על מי לכעוס בגין הצעד הזה, אז הכתובת היא ממשלת בנט-לפיד שאישרה במסגרת חוק ההסדרים שהעבירה בצמוד עם תקציב המדינה לשנת 2022 לעיריות בישראל להעלות את מחירי החניה, ובעיריית תל אביב החליטו להשתמש בכך להכפלת המחיר.

מי שמסתובב בתל אביב בשגרה שת לבו כי הוחלפו בשבועות האחרונים בהדרגה כ-2,000 תמרורי חניה במרכז העיר ועליהם הוצג מחיר החניה העדכני. בעקבות ההעלאה יוארכו שעות התשלום על חניה ברחבי העיר באותם מקומות שבהם הוצבו התמרורים החדשים: חניה בימי שישי וערבי חג תהיה עד 17:00 ולא עד 13:00 כפי שהיה עד היום.

חניה מוסדרת בתשלום בשאר ימות השבוע תוארך מ-19:00 ל-21:00. התמרורים החדשים מציגים טבלה שמפרטת את הסדרי החניה החדשים. כך דווח ב'כלכליסט'.

בעיריית תל אביב הסבירו את המהלך ומסרו ל'כלכליסט' כי "העלאת תעריפי החניה היא צעד הכרחי במצב הנוכחי שבו מצוקת החניה גוברת וההיצע גדול על הביקוש. שינוי נקודת האיזון יביא לכך שלתושבים שזקוקים לחניה ציבורית יהיה קל יותר למצוא חניה ליד ביתם".

"בנוסף", מסבירים בעירייה, "מאחר וכיום מחיר החניה ברחוב זול בהרבה מהמחיר האמיתי שלו, נוצר עודף ביקוש שמכביד על עומס החניה והתנועה בחיפוש החניה. גם לאחר העלאת התעריפים, מחירי החניה בכחול לבן למבקרים במרכז העיר יהיו זולים ב 25% ממחירי החניונים העירונים באחוזת חוף, וזולים עוד יותר מהחניונים הפרטיים הפרוסים ברחבי העיר".

עיריית תל אביב חניון מחירי חניה חניה העלאת מחירים כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד