י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

עשרות ראשי ישיבות התכנסו לרגל הוצאת ה"אור לציון"

עשרות ראשי ישיבות ורבנים התכנסו לרגל הוצאת הספר "אור לציון" חלק ד', של הגאון רבי בן ציון אבא שאול זצ"ל • צפו

עשרות ראשי ישיבות התכנסו לרגל הוצאת ה"אור לציון"
יעקב נחומי

אמש (ד) התקיים בישיבת "אור לציון" כינוס גדולי ראשי הישיבות הספרדים לרגל הוצאת הספר "אור לציון" חלק רביעי (מועדים) של מרן הגאון רבי בן ציון אבא שאול זצ"ל. הכינוס התקיים בראשות בנו ראש הישיבה הגאון רבי אליהו אבא שאול.

את האירוע פתח בדבריו הגאון רבי יעקב חיים סופר שסיפר למשתתפים על חייו ופועלו של מרן בעל ה"אור לציון" וציין כי זכה ה"אור לציון" שפסקיו וספריו מעטרים כל בית ספרדי בדורנו. עוד הדגיש ואמר: העובדה המפליאה ביותר שה"אור לציון" היה בעל שליטה ועוצמה בכל נושא ונושא עד שהיה חד בדרא בכל ענין, לכן כשמסר שיעורים באורח חיים לא היה זה שיעורי הלכה גרידא, אלא העמדת עשרות ומאות תלמידי חכמים מורי הוראה. וכשהעמיד תלמידים הרבה לא היה זה לימוד ותו לא, אלא העמדת גדולי תורה מרביצי תורה, אשר תורתו ואישיותו חכמתו וקדושתו של הרב בן ציון חקוקה בתוכם.

לאחר מכן נשמע המשא המרכזי מפי בנו ראש הישיבה הגאון רבי אליהו אבא שאול, שבפתח דבריו עמד גם כן על השפעתו העצומה של אביו הגדול זצ"ל, שזכה להשפיע על בני הדור הספרדי, והשווה את אביו הגדול והשפעתו על בני הדור, למרן החזו"א זצ"ל, שזכה והעמיד את כל חכמי אשכנז ורוב רובם של הישיבות הליטאיות מכוחו ומכח תלמידיו. כמו"כ מרן האור לציון זכה להעמיד את רוב חכמי ספרד, ורוב רובן של הישיבות הספרדיות הינם מכחו ומכח תלמידיו.

לאחר מכן עבר ראש הישיבה לדבר על ספרי האור לציון שפשטו בקרב תלמידי החכמים עמלי התואר, ותיאר את שמחתו העצומה של מרן המחבר בצאת הספרים חלק ראשון וחלק שני, בתוך דבריו העלה על נס את פעילותו של הגאון רבי ציון עמר עורך הספרים "אור לציון", והעיד בשם אביו הגדול זצ"ל, שהיה סומך על הרב ציון עמר בכל כחו.

כמו כן נשא דברים חבר "מכון אור לציון" ומתלמידיו של מרן זצ"ל, הגאון רבי שלמה זעפרני, שעמד מאחורי חיבור הספר חלק ב', ובדבריו האריך וסיפר על כמות הפעמים שעבר על הספר בפני רבינו האור לציון, ואיך שרבינו האור לציון דקדק בתיבות ובמילים, ובכל פעם שהיה משנה דבר מה היה מבקש שיתקנו ושוב יקריאו לו הנוסח המתוקן, ולפעמים דן לפניו ארבעה וחמשה פעמים על דבר אחד עד שנכתב הדבר לשביעות רצונו.

בסיום הכנס נשא דברים הגאון הרב ציון עמר, עורך הספרים ונאמן ביתו של האור לציון שתיאר את רוב דקדקו של מרן המחבר בכל מילה ומילה בספר חלק שני, והעיד כי רק על המבוא עבר המחבר יותר מחמשה עשר פעמים, וכשסיימו ממש אמר לו המחבר לה בזה הלשון: "את הדברים הללו כתבתי אחר עיון רב והדוחה לא ידחה במהרה".

"נציין כי העובדה שסביב השולחן נמצאים עשרות ראשי ישיבות וגדולי תורה מראים לנו כמה גדול כוחו של מרן אאמו"ר וכן פירט כמה שמחה היה למרביצי התורה שזכינו להשלים מלאכת קודש 4 כרכים של שו"ת אור לציון אורח חיים ועכשיו נתחיל במלאכת קודש 4 חלקים יורה דעה בע"ה".

בכינוס שהיה סגור לקהל הרחב השתתפו כל ראשי הישיבות הגדולות והחשובות בעולם התורה הספרדי, וביניהם: ראש ישיבת פורת יוסף הגאון רבי משה צדקה, ראש ישיבת מאור התורה הגאון רבי אברהם סלים, ראש ישיבת ברכת אפרים הגאון רבי בצלאל פנחסי, ראש ישיבת יקירי ירושלים הגאון רבי יהודה כהן, ראש ישיבת משכנות התורה הגאון רבי אפרים כהן, ראש ישיבת רכסים הגאון רבי אליהו ציון סופר, ראש ישיבת ראשית חכמה הגאון רבי בן ציון אטון, ראש ישיבת אוצרות התורה הגאון רבי צבי פדידה, ראש ישיבת באר התלמוד הגאון רבי חנוך כהן, הגאון רבי שמעון זיאת ראש ישיבת יסודות, ראש ישיבת עטרת יצחק הגאון רבי יצחק ברכה, הגאון רבי אבנר עפגי'ן שליט"א ראש ישיבת בית הלוי.

כמו כן השתתפו בכינוס גדולי ההוראה ויושבי על מדין, וביניהם הגאונים: הגאון רבי דוד יוסף, הגאון רבי יעקב חיים סופר, הגאון רבי שלמה מחפוד, הגאון רבי שלמה קורח רב העיר בני ברק, הגאון רבי שלמה זעפראני, הגאון רבי בן ציון מוצפי. בין תלמידיו הרבים השתתפו גם: תלמידו הגאון רבי ראובן אלבז, הגאון המקובל רבי דוד בצרי, הגאון רבי ראובן שהרבאני, הגאון רבי יחזקאל סיטון, הגאון רבי רפאל אלקריף, הגאון רבי עזריאל מנצור, הגאון רבי נתן בן סניור, הגאון רבי דוד הלל, הגאון רבי יוסף חיים גבאי מנתניה, הגאון רבי יעקב חיי עדס, הגאון רבי ניסים דרעי, הגאון רבי יוסף פרץ, הגאון רבי יעקב כהן, הגאון רבי שלמה ישר. חברי המכון ורבני הישיבה "אור לציון", ביניהם הגאון רבי צבי פרצוביץ, מראשי הישיבה, הגאון רבי ציון עמר מרבני המכון. ועוד עשרות ראשי ישיבות ותלמידי מרן הגרב"צ זיע"א.

צילום: יעקב נחומי












































אבא שאול מעמד ראשי ישיבות אור לציון גלריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד