י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אחרי העברת התקציב

סקר חדש: שוויון בין המחנה הממלכתי לליכוד

על פי סקר חדש שמתפרסם יממה לאחר אישור התקציב, הליכוד מתחזקת בשני מנדטים ועולה לשוויון מול המחנה הממלכתי. מפלגת העבודה (2.5%) ובל"ד (1.8%) לא עוברות את אחוז החסימה

סקר חדש: שוויון בין המחנה הממלכתי לליכוד
קלפי צילום: פיקסביי

יממה לאחר אישור התקציב סקר מנדטים שמתפרסם הבוקר (חמישי) מעלה כי לו הבחירות היו מתקיימות היום גוש הימין היה מקבל 54 מנדטים. זאת לעומת 66 מנדטים לאופוזיציה (כולל המפלגות הערביות, שמקבלות 10 מנדטים בסך הכל). 

מהסקר שפורסם ב'מעריב' עולה עוד כי מפלגת העבודה (2.5%) ובל"ד (1.8%) לא עוברות את אחוז החסימה. למרות קיפאון במפת הגושים, התזוזות בין סקר לסקר בתוך הגושים נמשכת גם הפעם.

על פי הסקר, מפלגת המחנה הממלכתי נחלשת במנדט לעומת הסקר הקודם, והליכוד עולה בשניים, כך ששתיהן עומדות על 27 מנדטים. לאחר תקופת היחלשות, יש עתיד עולה בסקר הנוכחי ב־2 מנדטים ומגיעה ל־18 מנדטים. השינויים בשאר המפלגות עומדים לכל היותר על מנדט אחד לכאן או לכאן.

תוצאות הסקר המלא: המחנה הממלכתי – 27 מנדטים לעומת 28 בסקר הקודם, הליכוד - 27 מנדטים לעומת 25 בסקר הקודם, יש עתיד 18 לעומת 16 בסקר הקודם.

ש"ס עם תשעה מנדטים, יהדות התורה עם שבעה מנדטים, הציונות הדתית – עם 6 מנדטים, חד"ש־תע"ל ששה מנדטים, וכך גם ישראל ביתנו עם 6 מנדטים.

בתחתית הרשימה, עוצמה יהודית עם 5 מנדטים, מרצ עם 5 מנדטים ורע"ם עם ארבעה מנדטים.

הסקר פורסם ב"מעריב־סופהשבוע", ונערך על ידי ד"ר מנחם לזר, מנהל מכון פאנלס פוליטיקס. הסקר האינטרנטי בוצע ב־24 במאי על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר עומדת על 4.3%. 

 

סקר מנדטים הליכוד המחנה הממלכתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד