כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מגיע עד ל-2000 קילומטרים

צפו: האיראנים 'חשפו' טיל ארוך טווח מסוג "חייבר"

איראן חשפה טיל בליסטי חדש בשם חייבר עם טווח של 2,000 ק"מ ומשקל ראש נפץ של 1,500 ק"ג. שר הביטחון האיראני אמר: "המסר לאויבים הוא שאנו נחושים להגן על המדינה ועל הישגי המהפכה האסלאמית"

צפו: האיראנים 'חשפו' טיל ארוך טווח מסוג "חייבר"
טיל חייבר איראני צילום: סוכנות הידיעות תסנים

על רקע האיומים נגד ישראל, איראן חשפה טיל חדש, "חייבר". הטיל הוא אחד הטילים המתקדמים ביותר שתוכננו על ידי מערכת התעופה והחלל של משרד הביטחון האיראני, בעל טווח של 2000 ק"מ ומצויד בראש נפץ גבוה. במשקל 1500 ק"ג, כך מדווחים האיראנים.

סוכנות הידיעות תסנים האיראנית דיווחה, כי: "כדי ליצור יכולות טקטיות, הטיל זה מצויד באחד ממנועי הדלק הנוזלי המתקדמים ביותר ומתוכנן בצורה מסוימת, והמנוע ממוקם במיכל הדלק, מה שהפחית את אורך הטיל לכ-13 מטר".

ראש הנפץ של הטיל הוא באורך של כ-4 מטרים, ואחד מראשי הנפץ הגדולים והיעילים שיוצרו, בעל יכולת לשאת יותר מטונה אחת של חומר נפץ. 

לטענת האיראנים: "מאפיין נוסף של הטיל הזה הוא הנחיית הביניים שלו, כך שמערכות הנחיית הטילים כבויות לאחר הכניסה לאטמוספירה ואין אפשרות ללוחמה אלקטרונית של האויב עליו".

שר הביטחון האיראני אמיר מוחמד רזא אשטאני, אמר בהתייחסו לאיומים לתקוף את מתקני הגרעין של ארצו: "המסר לאויבים הוא שאנו נחושים להגן על המדינה ועל הישגי המהפכה האסלאמית".

איראן טילים פיתוח טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד