י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כל אחד יכול ללמוד תורה

צפו: הרב הלל פלאי נזכר בכלתו ופרץ בבכי

הרב הלל פלאי ריגש מאות איש שהשתתפו בסדר הכנה למתן תורה 'כולה שלי' בבית הכנסת הגדול בירושלים פרץ בבכי בעת שדיבר על מה שעבר עליו מאז כלתו נפצעה."אין לך אדם מישראל שפטור מללמוד תורה, ואין לך אדם מישראל שלא יכול ללמוד את התורה, כל אחד לפי כוחו ולפי חלקו". צפו בוידאו של הצלם שלומי כהן

צפו: הרב הלל פלאי נזכר בכלתו ופרץ בבכי
הרב הלל פלאי פורץ בבכי צילום: שלומי כהן

המלחין והבעל מנגן הרב הלל פלאי שהשתתף בקומזיץ בהכנה לחג השבועות בבית הכנסת הגדול בירושלים שם נערך לימוד משותף 'כולה שלי', פרץ בבכי עת נזכר בכלתו שהייתה במצב קשה בתאונת האוטובוס ברב שפע ואיבדה ל"ע את רגליה בתאונה הקשה. 

הרב פלאי סיפר על מארגן המיזם של ערב שבועות, נח טוניק שהיה לתלמידו בישיבה ואמר: "הקדוש ברוך הוא לא נתן את התורה למי שלא יכול ללמוד אותה, כל אחד לפי חלקו ולפי כוחו. המעמד הזה, המעמד המיוחד הזה בא לבטא את הנקודה הזאת, שאין לך יהודי, אין לך אדם מישראל שפטור מללמוד תורה, ואין לך אדם מישראל שלא יכול ללמוד את התורה, כל אחד לפי כוחו ולפי חלקו".

"אני יודע שהוא על זה ודאי לא נתן לי רשות, אני כן רוצה לנצל, נח טוניק, שעומד מאחורי כל המפעל המיוחד הזה, לפני 15 שנה הוא היה תלמיד צעיר בישיבה קטנה, הוא היה תלמיד צעיר ומאתגר, הוא היה תלמיד שובב, הוא היה בלגניסט, להיות מגיד שיעור שלו זה היה אחת המשימות הקשות ביותר שיש, והמגיד שיעור היה לא אחר מאשר אני ועוד בתחילת דרכי, וזה לא היה פשוט בכלל".

"השנים עברו נח לא השתנה, נח נשאר שובב, נשאר בלגניסט, נשאר אדם שלוקח סיכונים, אבל הוא לקח את כל הנקודות האלה לדברים הכי טובים, הכי נעלים, הכי מיוחדים - כי רק בכוחות כאלה אפשר לעשות מפעלים נשגבים כאלה".

כאן סיפר על כלתו שנפצעה בתאונה ברב שפע ופרץ בבכי: "בנימה אישית, ישבתי כאן, במקום הזה, ובמהלך השנה עברו עלינו, מניח שהציבור יודע, פשוט אתמול רק חזרתי מארצות-הברית, להיות עם הבן והכלה שנמצאים בארצות הברית בשיקום, ודווקא מכל התלמידים הרבים, מהמאות הרבים של התלמידים, אז היה את התלמיד המיוחד, לאורך כל הדרך, עם התכונות האלה - ללמדנו שאדם בשביל להשיג את הדברים הטובים, להשיג תורה, להשיג מעשים טובים, הוא לא צריך לשנות את עצמו הוא פשוט צריך להשתמש באותן מתנות, באותם כלים שניתנו לו.

"גם אם בישיבה אמרו לו שהוא לא מוצלח, והוא לא בסדר, ואפילו הוא לא החזיק מעמד בישיבה כי הכלים שהיו לו, לא התאימו לדרישות, למסגרת שהישיבות דורשות, אבל כל אדם, בכוחות שלו, ביכולות שלו, יכול לעשות כל כך הרבה דברים, ולזכות את הרבים בתורה ובמעשים טובים".

את דבריו סיים הרב פלאי: "שנזכה כולנו בחג מתן תורתנו, לקבל מחדש את התורה ואת הכלים ואת הכוחות הלאה והלאה להגדיל תורה, שיהיה לכולנו הרבה סייעתא דשמיא, והצלחה בלימוד, ונחת מהילדים - בתורה ובכל דבר שהוא". 

הרב הלל פלאי ערב חג השבועות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד