כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

נתניהו: "אני לא אוכל מאכלים לא כשרים"

ראש הממשלה התראיין לערוץ 2, ודיבר על הפגישות עם אובמה ואדלסון, תוכנית מע"מ 0, הגרעון והחרדים

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לראשונה על מספר נושאים שעלו בתקופה האחרונה על הפרק, בראיון מיוחד שמסר לעמית סגל בחדשות 2. בין השאר מסר את תגובתו לסערת החזיר שהתחוללה בעקבות פגישתו עם שלדון אדלסון במסעדה בניו יורק.

בתחילה התייחס ל'שלום עכשיו': "קודם כל יש פה שני מרכיבים, אחד חוסר אחריות, באמת ברמה הבינ"ל של איזה שהוא גורם (שלום עכשיו) שמפרסם איזו תכנית סטאטורית שנמצאת שם כדי לחבל בפגישה מאוד חשובה שדנה בגרעין האיראני, שדנה בשאלות הביטחון היסודיות שלנו, בדעא"ש ובדברים אחרים, פשוט חוסר אחריות. אבל היה גם מרכיב שני וזו ההתייחסות של הממשלה האמריקני לזה שיהודים קונים בתים בירושלים, וזה מוגדר כפגיעה ומרעיל וכל הדברים האלה. אני לא יכול לקבל את זה, אם היית אומר ליהודים פה בארה"ב באיזושהי עיר או באיזו שכונה, אסור ליהודים לקנות כאן בית, הרי הייתה קמה זעקה נוראה, אז יהודים לא יכולים לקנות בית בירושלים? יהודים יכולים לקנות בית בירושלים, יכולים לקנות בית היכן שהם רוצים, זו הדרך האמתית לקדם איזה שהוא דו קיום ולא ההפך מזה. אני לא מוכן לקבל את זה".

"דין עיר דוד כדין רחביה", אמר נתניהו. "אנחנו לא מגבילים שום דבר, אבל יותר מזה, לגבי הר הבית יש סטטוס קוו שנקבע לפני 50 שנה כמעט, אחרי מלחמת ששת הימים, אנחנו מקיימים את זה, אני לא מציע שנתחיל להצית מלחמות דת פה. כן? אבל לגבי ירושלים, אני לא יכול לקבל את זה כראש ממשלת ישראל שיגבילו את זכותם של יהודים לחיות במקום כל שהו בבירת ישראל, זה אבסורד! ואני לא מסתיר את זה, אמרתי את זה גם באופן פומבי. זה אמנם לא עלה באופן פרטני בשיחה עם הנשיא כי עוד לא ידענו את כל ההתייחסות שלהם, אבל אני מצטער שלא עלה, כי הייתי אומר בשיחה הזו בדיוק את מה שאמרתי בטלוויזיה האמריקאית, כמה שעות לאחר מכן".

נתניהו נשאל על כך שנפגש ערב הפגישה עם אובמה עם שלדון אדלסון - האיש שהשקיע מאות מיליוני דולרים, רק כדי להדיח את ברק אובמה. "אני נפגש עם חברים שלי מכל צדדי המתרס הפוליטי על בסיס אישי וחברי, של חברות רבת שנים, גם של דמוקרטים וגם של רפובליקנים, זה לא מעיב על שום דבר. אני יכול להגיד לך דבר אחד. אני מקפיד לא רק בבית ראש הממשלה ובאירועים פומביים וציבורים, גם באירועים פרטיים, אני לא אוכל מאכלים לא כשרים. יש לי גם שני משגיחי כשרות לפחות צמודים אליי. יאיר ואבנר. אנחנו שומרים על זה ואני שומר על זה, וכך אני נוהג, ואני חושב שזה נכון לעשות גם כראש ממשלת ישראל ומעבר לזה כך אנחנו נוהגים כמשפחה יהודית".

ראש הממשלה התייחס גם לסוגיית הגירעון, "לעלות מ3.2 ל-3.4 אתה יודע, התעניינתי מה אומרת על זה סוכנות הדירוג המובילה בעולם, והם בעצם אמרו, אנחנו סופגים את זה עד 3.6, כך שהיינו בתוך התחום. אני אומר את הדבר הפרטני הזה כדי להסביר דבר אחד, אני צריך לאזן בין שתי דרישות, דרישה אחת, שאני הובלתי, להגדיל את תקציב הביטחון, הלוואי והיינו יכולים לתת יותר, כי אנחנו זקוקים לזה מול דעאש במזרח, ואל-נוסרה בגדרות בגולן, וחיזבאללה בלבנון, וחמאס, גם ג'יהאדיסטים בדרום בסיני ותמיד יש לך את אירן שמתחמשת. מול המציאות הזאת, אני דורש הגדלה של תקציב הביטחון, וכולנו מבינים מה היה קורה אלמלא עשיתי את זה אחרי עמוד ענן, והבאנו אלפי מיירטים של כיפת ברזל כדי לעצור את הטילים, אז גם עכשיו אנחנו עושים את זה, מנגד יש מגבלות גם של החברה וגם של הכלכלה שאתה צריך לדאוג לשתיהן, ולכן היה צריך איזון בין הדברים האלה, וזו האחריות שלי, בסוף זה האיזון".

בהתייחס לתוכנית מע"מ 0 אמר נתניהו: "תראה, היא תכנית ששר האוצר מאמין בה. הוא קידם אותה ואמרתי לו תשמע אם אתה מאמין בזה, בסדר. אני לא הייתי נלהב, אני לא מכחיש את זה, אבל אמרתי, איך אומרים, אנחנו בשותפות, אתה מאמין בזה, נלך על זה".

גם לפרישתו של שר הפנים גדעון סער, התייחס ביבי ואמר: "אני מכבד את כל אלה שמחליטים לעשות מה שהם רוצים בהתאם לשאיפות שלהם או להערכה שלהם לגבי יכולתם לממש את השאיפות שלהם, זו החלטה אישית, אבל אני יכול להגיד שהנהגתי עד עכשיו 3 ממשלות ואני חושב שבתנאים לא פשוטים למדינת ישראל, ואנחנו עושים כל כך הרבה דברים יחד, לא רק כדי להבטיח את הביטחון, לפתח את הכבישים והרכבות, ולעצור את הגדרות והזרימה. אז אנשים יכולים להחליט באופן אישי. אתה יודע מה, גם אני פרשתי באיזה שהוא שלב, אבל לא הטלתי את זה באחריות על אף אחד, אמרתי אני עצמי לוקח איך אומרים? פסק זמן. וזה טבעי.

לסיום התייחס לסוגיית הקדמת הבחירות, "אני הייתי רוצה ממשלה יציבה, אני חושב שזו טעות ללכת עכשיו לבחירות, אחרי שנה וחצי ובתוך ההמולה הגדולה שאנחנו נמצאים בה, אני חושב שישראל צריכה להיות יציבה וחזקה, ובוודאי שבחירות מוקדמות אינן מסייעות לזה, אם אפשר להמשיך עם הקואליציה הזו מה טוב, אם לא ברור שנגיע לבחירות. אני מקווה שנוכל להמשיך ככל שניתן, אבל אני תמיד הייתי בעד להרחיב את זה ככל שניתן. תמיד".
נתניהו אדלסון חדשות מעמ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד