ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"יכולנו למות כולם"

ליאו די: "הגיע הזמן להראות לערבים שאנחנו אוהבים אותם למרות הטרור"

ליאו די ששכל את שתי בנותיו ואת אשתו בפיגוע טרור, סיפר על הנס הגדול שאירע לו לאחר שמכר את רכבו המשפחתי. ואמר כי "הגיע הזמן עכשיו להראות לערבים שאנחנו אוהבים אותם"

ליאו די: "הגיע הזמן להראות לערבים שאנחנו אוהבים אותם למרות הטרור"
הלוויתה של לוסי די הי"ד צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

ליאו די ששכל את שתי בנותיו מאיה, ורינה ואת אשתו לוסי בפיגוע טרור נוראי בחג הפסח האחרון בבקעת הירדן, סיפר על הנס הגדול שאירע לו לאחר שמכר את רכבו המשפחתי: "בדיוק מכרתי את הרכב הגדול שלנו, ואם היה לנו את זה, כנראה שכל המשפחה שלי בת שבעה נפשות הייתה ברכב הזה והמחבלים היו הורגים את כולנו".

"אז אנחנו שעדיין כאן חייבים להודות לאלוהים ולעשות דברים משמעותיים, להפוך הכל לחיובי אמור להיות מאמץ יהודי גדול" הוא אמר.

ליאו סיפר על השינוי אצלו מאז הרצח: "לפני חמישה שבועות הייתי בעצם איש לא מוכר. עכשיו אני מספק כותרות ומפורסם. אז אני נחוש לגרום לדברים גדולים לקרות עכשיו - לפני שבעוד חמישה שבועות אהיה שוב "אף אחד". ולא אכפת לי כמה זה עלול להפוך אותי לא פופולרי".

הוא אמר לעיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle: "טרוריסטים הרגו את משפחתי, והגיע הזמן שהעולם יקבל את המסר. יש אנשים מרושעים בחוץ שצריך לחסל אותם. אבל הרוב המכריע של הערבים הם אנשים טובים. אני פוגש אותם ויש לנו כל כך הרבה במשותף".

"אנחנו צריכים להראות לערבים שאנחנו אוהבים אותם. כן, תאהבו אותם - רק הטרוריסטים ומשטרי הטרור שלהם גורמים לצרות. ואנחנו צריכים לעזור לעם הערבי המקסים להיפטר מהשליטים הנוראיים שלו ומהטרוריסטים שמשתמשים בנו הישראלים ובנו היהודים".

הוא ציטט את דבריו של איינשטיין: "אם משהו נכשל ואתה חוזר על אותו הדבר שוב ושוב, אתה אידיוט". הגיע הזמן עכשיו, אומר ליאו, "להראות לערבים שאנחנו אוהבים אותם".

הוא הוסיף: "כשהם יבינו שאנחנו אוהבים אותם כבני אדם, וכשהם יראו כמה טוב יכול להגיע לאזור הזה אם תהיה לנו ידידות אמיתית ושיתוף פעולה בין ישראלים לערבים, הם יפילו את המנהיגים שלהם, ירסקו את המחבלים ויהיה לנו שלום אמיתי".

"אנחנו צריכים להראות לערבים הטובים שנתמוך בהם כדי להפיל את המשטרים המרושעים שלהם ולעזור להם להקים במקום מדינות דמוקרטיות וחופשיות - חופשיות בדיוק כפי שישראל היא דמוקרטיה חופשית".

כזכור ליאו הדפיס כרזות בערבית, עברית ואנגלית כדי להפוך את יום ירושלים לצעדת שלום, על הדגלים היו מסרים של שלום באנגלית ובערבית. "לא מהסוג המוטעה", הוא מסביר, "שישראל מוותרת על נתחי אדמה גדולים עבור 'ערבויות' חסרות ערך מאותם מנהיגים תומכי טרור אובססיביים לאלימות".

 

ליאו די לוסי די האחיות די פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד