י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בעקבות הלחץ הבינלאומי

החוק שעורר סערה עולמית יורד מסדר היום

גורם מדיני הבהיר כי חוק העמותות לא יעלה בוועדת השרים לחקיקה מחר והנושא ייבחן לעומק מחדש. שרת החוץ של גרמניה העבירה מסר ישיר לשר החוץ אלי כהן ובו הביעה דאגה עמוקה מהצעת החוק. שגרירי שבדיה, נורבגיה, גרמניה, אירלנד, הולנד ובלגיה פרסמו ציוצים בטוויטר נגד הצעת החוק

החוק שעורר סערה עולמית יורד מסדר היום
ממשלת נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר הסערה: גורם מדיני הבהיר הערב (מוצ"ש) כי הצעת החוק הנוגעת לארגוני החברה האזרחית, "חוק העמותות", לא תעלה בוועדת השרים לחקיקה מחר והנושא ייבחן לעומק מחדש. הגורם הוסיף כי "הצעת החוק תיבחן מחדש לאור הדאגה שהביעו כמה מדינות בפני ישראל".

על פי דיווח ב'וואלה', שרת החוץ של גרמניה אנלנה ברבוק העבירה מסר ישיר במהלך סוף השבוע לשר החוץ אלי כהן ובו הביעה דאגה עמוקה מהצעת החוק להגבלת תרומות לארגוני חברה אזרחית שתוכננה לעלות מחר לדיון בוועדת השרים לחקיקה.

גם בכיר אמריקני צוטט ב'וואלה' אומר כי "אמרנו לישראל שהמשך קידום הצעת החוק עלול להתפוצץ להם בפנים מבחינה בינלאומית".

המסר שקיבל שר החוץ כהן הוא חלק ממאמץ נרחב בעולם של ארצות הברית, גרמניה, צרפת ומדינות נוספות אשר דוחקות בממשלת ישראל בשיחות שקטות ובשיחות גלויות להוריד מסדר היום את הצעת החוק.

הלחץ הבינלאומי הפך בימים האחרונים לגלוי. דובר משרד החוץ האמריקני אמר ביום רביעי בתדרוך היומי לכתבים כי "ארצות הברית סבורה שארגוני חברה אזרחית קריטיים לדמוקרטיה ויש לאפשר להם לפעול ולגייס כספים ברחבי העולם ללא הפרעה".

במהלך סוף השבוע שגרירי שבדיה, נורבגיה, גרמניה, אירלנד, הולנד ובלגיה פרסמו ציוצים בטוויטר נגד הצעת החוק. בציוצים אשר נוסחו כמעט באופן זהה הדגישו השגרירים כי הם מודאגים מהצעת החוק כיוון שישי חשיבות לדמוקרטיה בארגוני חברה אזרחית.

ח"כ אריאל קלנר (הליכוד), הוא יוזם הצעת החוק, והיא מבקשת לקבוע כי עמותה שתקבל תרומה מממשלה זרה לא תקבל הכרה כמוסד ציבורי, או כמוסד ללא כוונות רווח. כמו כן, לפי הצעת החוק, עמותה כזו, תהיה חייבת על הכנסתה מס של 65% ובנוסף תורמים לה לא יהיו זכאים לזיכוי מס.

 

 

 

חוק העמותות ועדת השרים לענייני חקיקה אריאל קלנר אלי כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד