ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
תקף את הממשלה

הח"כ מציע: "להקפיא את חקיקת הרפורמה לשנה"

ח"כ גדי אייזנקוט התייחס לשיחות הרפורמה ואמר: "לא נוצרה שום התקדמות". לדבריו, "אחרי חודשיים של הידברות צריך לעשות את מה שטוב למדינת ישראל וזה להסיר את האקדח הזה מהשולחן למשך שנה אחת לפחות"

הח"כ מציע: "להקפיא את חקיקת הרפורמה לשנה"
גדי איזנקוט צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

הרמטכ"ל לשעבר, ח"כ גדי איזנקוט (המחנה הממלכתי) התייחס בריאיון ל'ערוץ 12' לשיחות הרפורמה בחסות בית הנשיא בנושא הרפורמה המשפטית ואמר: "מדינת ישראל ספגה תפנית אסטרטגית, והמחירים ברורים, ביטחונית, כלכלית, חברתית, ופה השאלה האם אפשר להתקדם בשיחות שנערכות בבית הנשיא, ואני משבח את הנשיא על ההרגעה הזמנית שהוא הצליח ליצור אבל לא נוצרה שם התקדמות, אז איך הולכים קדימה?".

אייזנקוט הוסיף: "עמדתי הפרטית אומרת שאחרי חודשיים של הידברות צריך לעשות את מה שטוב למדינת ישראל וזה להסיר את האקדח הזה מהשולחן למשך שנה אחת לפחות, להחליט שמדברים שם על הוועדה למינוי שופטים, שלא תהיה השתלטות פוליטית על הוועדה, מגדירים בסיס לחוקה עתידית, וממנים ועדה ציבורית מוסכמת, נותנים לה שנה, ומסירים למשך שנה את יכולת החקיקה כדי להחזיר למדינה את הוודאות".

עוד אמר אייזנקוט: "צריך להתחיל תהליך כבר בעוד שבועיים, ולכן חלק מהאנשים סימנו את ה-15 ביוני כיעד. אני בוחן עובדתית במה התקדמו בחודשיים האחרונים מעבר למיפוי הנושאים ואווירה טובה. אז יציאה חד צדדית ופיצוץ השיחות זה דבר רע וגם חקיקת סלאמי זה דבר רע".

איזנקוט תקף: "אני מסתכל שישה חודשים אחורה ורואה לאן הממשלה הזו דרדרה את מדינת ישראל בחצי שנה, ונשאלת השאלה למה, לנתניהו יש ממשלה חדשה, הוא יכול להכתיב מדיניות, אבל הוא לא מכתיב את המדיניות".

גדי אייזנקוט הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד