כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
חלון האפשרות מתקרב לסיום

הפטור לויזה מתעכב: ישראל לא עומדת בתנאי האמריקאי

גורם במשרד החוץ האמריקני אמר כי ישראל "עדיין לא קרובה להיכנס לתוכנית הפטור מוויזה לארה"ב", משום ש"אינה נותנת חופש תנועה לפלסטינים-אמריקנים לנוע בחופשיות אל או דרך ישראל". החלון של ישראל להשלמת הפעולות הנדרשות נסגר בספטמבר, כך מסרה שגרירות ארה"ב

הפטור לויזה מתעכב: ישראל לא עומדת בתנאי האמריקאי
אילוסטרציה צילום: unsplash

ישראל עדיין לא מילאה את הדרישות הדרושות כדי להיות מסוגלת להצטרף לתוכנית פטור מויזה, כך אמר גורם במשרד החוץ האמריקאי, הוא ציין את הצורך לאפשר לפלסטינים-אמריקאים לנסוע בחופשיות לישראל או דרך ישראל, כך דיווחה רשת אל ערביה.

הפטור מאפשר לאזרחי המדינות החברות לנסוע לארצות הברית לצורך עסקים או תיירות למשך 90 יום ללא צורך להגיש בקשה לויזה. ישראל עומדת בדרישה האמריקאית שדורשת פחות משלושה אחוזי סירוב לבקשות לויזה, כך אמר דובר מחלקת המדינה לאל ערביה. "אבל צריך יותר עבודה, בשלב זה, ישראל לא עומדת בכל דרישות הזכאות לפטור", אמר הדובר.

ארה"ב פועלת עם ישראל כדי למלא את הדרישות לאשר מעבר חופשי של פלסטינים-אמריקאים, לנסוע לישראל או דרך ישראל. "זה כולל פלסטינים-אמריקאים במרשם האוכלוסין הפלסטיני", כך אמר פקיד משרד החוץ "אבל ישראל עדיין לא אישרה את המעבר הזה".

החלון של ישראל להשלמת הפעולות הנדרשות נסגר בספטמבר, כך מסרה שגרירות ארה"ב.

קבוצה של 16 סנאטורים כתבה בסוף השבוע מכתב לשר החוץ, אנטוני בלינקן ולשר לביטחון פנים אלחנדרו מאיורקס, וקראה לממשל ביידן להבטיח יחס שווה לאזרחי ארה"ב במסגרת הפטור מויזה "כאשר הממשל שוקל את מועמדותה של ישראל להצטרף לתכנית.

חלק מהחששות שהסנטורים העלו במכתבם, היא המדיניות הישראלית המגבילה את תנועתם של אמריקאים בעלי תעודת זהות פלסטינית. שעליהם להגיש בקשה להיתר כניסה או יציאה מישראל, לרבות נסיעה לנתב"ג וממנה.

הסנאטורים, כולם דמוקרטים, דרשו מממשל ביידן לוודא שישראל חייבת לעמוד בדרישות להצטרף לתכנית: "עד היום, עם זאת, לא ראינו שום הצהרות מממשלת ישראל לגבי פעולות או כוונות לשנות את הפרקטיקות והמדיניות הנוכחיות. שמשפיעות לרעה על אזרחי ארה"ב על בסיס דתם, מוצאם הלאומי או האתניות שלהם, במיוחד במקרה של פלסטינים-אמריקאים או ערבים אמריקאים".

הסנאטורים הוסיפו כי לכל מדינה יש את הזכות לקבוע כללים משלה לכניסת זרים. "עם זאת, אם מדינה רוצה את הפריבילגיה להשתתף בתוכנית ויתור ויזה שלנו, אין לה את הזכות להפלות אזרחי ארה"ב".

ויזה ארה''ב פלסטינים פטור מויזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד