כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בעקבות התנהלות בעייתית

היועמ"שית לוחצת לפטר את המקורב למשפחת נתניהו

אחרי שמשרד האוצר המליץ לפטר את אלון חליווה לאחר התנהלות כספית בעייתית ומנכ"ל משרד רה"מ סרב לפטרו, שלח המשנה ליועמ"שית מכתב הלוחץ להדיח את סמנכ"ל אגף הביטחון מתפקידו

היועמ"שית לוחצת לפטר את המקורב למשפחת נתניהו
יוסי שלי וצחי ברוורמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, לוחצת על משרד ראש הממשלה לפטר את סמנכ"ל הביטחון של משרד רה"מ המקורב למשפחת נתניהו, כך מפרסם סולימאן מסוודה ב'כאן 11'.

המשנה ליועמ"שית, עו"ד גיל לימון, שיגר מכתב למנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי בו הוא דוחה את טענותיו להמשיך את הבדיקה בעניין סמנכ"ל הביטחון אלון חליווה, ולמעשה קורא להדיח אותו.

מנכ"ל משרד רה"מ סירב לאמץ את תחקיר משרד רה"מ ולפטר את חליווה, בנוסף, בניגוד לנהלים, שיתף המנכ"ל את חליווה במכתבים ששלח היועמ"ש בעניינו. בקרוב צפויה להיות מוגשת עתירה לבג"צ בדרישה לפטר אותו.

בתחילת החודש פורסם דוח הבדיקה שערך משרד האוצר בעניין אגף הביטחון במשרד רה"מ בראשו עומד חליווה, והוא הצביע על התנהלות כספית בעייתיות. יועמ"ש משרד האוצר כתב כי "האגף בראשות חליווה חייב את משרד ראש הממשלה בסכום חריג ביותר בהיקף של 23.5 מיליון שקלים, בחריגה מאישור ועדת המכרזים וללא אישורה, ללא התקשרות מאושרת כדין ובחריגה מהרשאות החתימה שהוקנו לו".

אלון חליווה, שנחשב מקורב למשפחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, פוטר על ידי מנכ"לית משרד ראש הממשלה בתקופת לפיד. פיטוריו הוקפאו בידי פרופסור הרשקוביץ, נציב שירות המדינה, ובהתערבות מקורבי נתניהו, והועברו לבדיקת היועץ המשפטי של משרד האוצר.

גלי בהרב מיארה יוסי שלי נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד