ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"מדינות מתפתחות"

פקיסטן: לפחות 11 נוודים הרוגים במפולת שלגים

לפחות 11 בני אדם נהרגו במפולת שלגים בצפון פקיסטן | פקיסטן היא בין 10 המדינות המובילות בסיכון לאסונות טבע עקב עליית הטמפרטורות

מפולת שלגים
מפולת שלגים צילום: מתוך הסרטון

לפחות 11 בני אדם נהרגו לאחר שמפולת שלגים פגעה בשבט נוודים כשחצו אזור הררי בצפון פקיסטן, כך מסרה הסוכנות לניהול אסונות במדינה. "תקריות כאלה מתגברות בפקיסטן עקב השפעת שינויי האקלים", אמר ראש ממשלת פקיסטן' שהבז שריף' בהצהרה לאזרחים.

פקיסטן, שבשנים האחרונות התמודדה עם שיא גשמי מונסון והמסת קרחונים בהרים הצפוניים, היא בין 10 המדינות המובילות בסיכון לאסונות טבע עקב עליית הטמפרטורות. ראה"מ שריף קרא לקהילה הבינלאומית למלא את אחריותה להציל מדינות מתפתחות העומדות בפני אתגרים כלכליים מהשפעות שליליות של שינויי אקלים.

התקרית התרחשה סמוך למעבר שאונטר המחבר את אזור גילגית-בלטיסטן עם קשמיר הנשלטת על ידי פקיסטן. גילגית בלטסטן, המכונה לעתים 'ארץ הקרחונים', חוותה לעתים קרובות מפולות שלגים ומפולות שלג בשנים האחרונות עקב הפשרת הקרחונים.

קצין המשטרה הבכיר, זיארת עלי, אמר כי ארבע נשים וילד בן ארבע היו בין ההרוגים. הנוודים לקחו את עדרי העיזים שלהם ברגל, כאשר נלכדו במפולת השלג בשעות הבוקר המוקדמות, אמר עלי. גופות הקורבנות נמצאו, כך מסרה הסוכנות לניהול אסונות. עוד הוסיפו כי 13 פצועים, בהם ילד, פונו לבית חולים מקומי במצב אנוש.

פקיד ההצלה סובח חאן אמר לסוכנות הידיעות AFP כי הקבוצה כללה כ-35 נוודים בסך הכל. הערכות ראשוניות העלו כי עד 15 ראשי בקר מתו גם הם.

מעבר השונטר, שנמצא בגובה 4,420 מטר (14,501 רגל) מעל פני הים, מחבר את מחוז אסטורה שבאזור גילגית-בלטיסטן לעמק קשמיר הגובל. תנאי מזג האוויר הקשים הפריעו למבצע החילוץ והקשו על הגישה לזירה המרוחקת. תושבים הובילו את מבצע החילוץ באזור הקשה להגעה, אמר מוחמד ריאז, פקיד משטרה מהאזור, לסוכנות הידיעות הצרפתית.

השר הראשי של גילגית בלטיסטאן חאלד ח'ורשיד הכריז על מצב חירום בבתי החולים של הערים המרכזיות באזור, גילגית וסקארדו.

עליית הטמפרטורות ממיסות במהירות קרחונים ברכסי ההרים הצפוניים של פקיסטן, שהביאו להיווצרותם של 3,044 אגמים קרחונים במחוזות גילגיט בלטיסטאן וח'יבר פאחטונקווה, לפי האו"ם. המדינה התמודדה עם שיטפונות בזק בקיץ 2022 שהרגו יותר מ-1,700 בני אדם והשפיעו על 33 מיליון.

 

מפולת פקיסטן התחממות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד