כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
נַעֲלֶה וְנֵרָאֶה וְנִשְׁתַּחֲוֶה לְפָנֶיךָ

למעלה ממאה אלף איש בחג שבועות בכותל המערבי

רבבות פקדו במהלך חג השבועות והשבת את רחבת הכותל המערבי כדי לקיים עליה לרגל. שעת השיא היתה תפילת הנץ החמה בבוקר החג עם מעל 14 אלף מתפללים

למעלה ממאה אלף איש בחג שבועות בכותל המערבי
מתפללים בכותל המערבי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בכותל המערבי מסכמים את חג השבועות והשבת הסמוכה לו בתחושה מרוממת כאשר למעלה ממאה אלף איש פקדו את רחבת הכותל המערבי במהלך חג השבועות והשבת הסמוכה לחג.

זמן השיא היה לקראת תפילת הנץ החמה בבוקר החג, עת הגיעו למעלה מ – 14 אלף איש לתפילת שחרית על יד שריד בית המקדש ומילאו את כל רחבת הכותל המערבי בתפילה ובשירה.

המנהג לפקוד את הכותל במהלך חג השבועות קיים מזה 56 שנים - מאז שוחרר הכותל המערבי והתאפשר אז לראשונה לעם ישראל להתרפק על אבניו לאחר שנים שנמנע ממנו הדבר. כמו כן, כמדי שנה בבתי הכנסת שסביב לכותל המערבי, באו מתפללים רבים ללמוד במשך הלילה ואמרו 'תיקון ליל שבועות' ומזמורי תהילים.

בנוסף, הגיעו אל הכותל המערבי מאות סטודנטים מאוניברסיטאות שונות ברחבי הארץ במסגרת פרויקט לימוד ייעודי בליל החג שקיימה 'הקרן למורשת הכותל המערבי'.

בדרכים המובילות אל הכותל המערבי נבנו אוהלים בעזרת המשרד לענייני ירושלים ותורמים שבהם העניקו כיבוד לעולי הרגל. בקבר דוד המלך, באו רבים במשך חג השבועות שבו מציינים את יום פטירתו.

גם הלילה, במוצאי שבת אסרו חג, צפויים לפקוד את רחבת הכותל המערבי אלפים רבים בראשותם של רבנים, אדמו"רים וראשי ישיבות שירקדו במעגלים לכבודה של תורה.

הכותל המערבי חג השבועות חג מתן תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד