י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"שיסתום את הפה שלו"

וגנר איבד יותר מ-40,000 לוחמים בעיר בחמוט

איגור גירקין, קצין בולשת רוסי לשעבר שמילא תפקיד מפתח בסיפוח קרים ב-2014, אמר שוגנר ספג הפסדים מדהימים בבחמוט. "וגנר איבד יותר מ-40,000 לוחמים בעיר בחמוט"

וגנר איבד יותר מ-40,000 לוחמים בעיר בחמוט
ראש כנופיית וגנר בעיר בחמוט עם שכירי החרב שלו צילום: באדיבות המצלם

כוחות וגנר ספגו אבדות של 40,000 איש בהסתערות על העיר בחמוט, כך אמר בכיר רוסי לשעבר שהפך למבקר מלחמת פוטין באוקראינה. כזכור לאחר כמעט שנה של לחימה אינטנסיבית, משרד ההגנה הרוסי בשבוע שעבר הכריז כי כבש את העיר בחמוט בחבל דונבאס. העיר הייתה זירת לחימה עירונית עקובה מדם והקטלנית ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה, וגבתה עשרות אלפי קורבנות משני הצדדים.

חודשים של הפצצה רוסית מתמדת הרסו את הרחובות ואת בנייני הדירות של בחמוט והפעו את העיר לשממה עירונית. ההרס היה כה חמור, עד שהעיר הושוותה לעיר חאלב הסורית שנחרבה עד היסוד במהלך מלחמת האזרחים במדינה.

ראש וגנר, יבגני פריגוז'ין, הודה כי לוחמיו ספגו אבדות אדירות - ואמר כי 20,000 נהרגו בעיר. מתוכם עשרת אלפים אסירים מגויסים, והמחצית הנותרת הורכבה מחיילים בעלי חוזה מקצועי. 

איגור גירקין, קצין ביון (FSB)רוסי לשעבר שמילא תפקיד מפתח בסיפוח קרים ב-2014, אמר שפריגוז'ין לא מדווח אמת על מספר ההרוגים. גירקין, שסייע בארגון מיליציות פרו-קרמלין בדונבאס ב-2014, אמר כי נהרגו הרבה יותר. הוא העריך שהיו יותר מ-40,000 הרוגים בבחמוט. הקצין הרוסי לשעבר אמר על ראש וגנר שהוא שקרן ולא דובר אמת, והציע "שיסתום את הפה שלו". 

 

 

 

 

 

כח וגנר מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין הרוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד