ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
השווה את ישראל לנאצים

משטרת גרמניה תחקור זמר אנטישמי בגין הסתה

כוכב רוק אנטישמי עורר זעם כשלבש מדים פשיסטים במהלך הופעה בברלין, והקרין את שמה של אנה פרנק הי"ד כדי להשוות את ישראל לגרמניה של היטלר. ווטרס גם שם מגן דוד לצד חזיר מתנפח במהלך ההופעות האחרונות

משטרת גרמניה תחקור זמר אנטישמי בגין הסתה
משטרת גרמניה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

משטרת ברלין פתחה בחקירה פלילית נגד הזמר האנטישמי רוג'ר ווטרס בגין חשד להסתה לאחר שנראה מתלבש כנאצי במהלך הופעה בברלין בחודש שעבר. במהלך אחד השירים עטה רוג'רס מעיל עור ועליו שרוול בד אדום הדומה לצלב קרס, והחזיק ברובה לא אמיתי ודימה ירי איתו. לפי הדיווחים הוא עשה זאת בהופעה ב-17 במאי בברלין.

ווטרס הוא אנטישמי מוכר, מנהיג תנועת חרם על ישראל, עורר זעם גם הוא כשהקרין את שמה של אנה פרנק הי"ד שנרצחה על ידי הנאצים בהופעות האחרונות שלו כדי להשוות בין ישראל לגרמניה הנאצית. השוואות כאלה נחשבות לאנטישמיות לפי ההגדרה של גרמניה.

ווטרס גם שם מגן דוד לצד חזיר מתנפח במהלך ההופעות האחרונות. ווטרס ביצע הופעות בברלין, מינכן ופרנקפורט, שם הקהילות היהודיות ארגנו מחאה. עיריית פרנקפורט וראש עיריית מינכן ניסו ללא הצלחה למנוע מווטרס להופיע. העיר פרנקפורט כינתה את ווטרס "אחד האנטישמים הנפוצים ביותר בעולם".

ווטרס אמור לבצע סדרת הופעות בבריטניה החל מהשבוע. מועצת הקהילות של יהודי בריטניה מסרה בשבוע שעבר כי זה "מדאיג מאוד שווטרס יופיע בבריטניה", ותיארה את ההופעות שלו כ"עצרות פוליטיות".

"לוואטרס יש היסטוריה ארוכה של הערות נבזיות הנוגעות לקהילה היהודית, מהדיבור שלו על 'הלובי היהודי' ועד להערותיו לפיהן חלק מהאנשים היהודים בבריטניה ובאמריקה נושאים באחריות למעשיה של ישראל" מסרה מועצת הקהילות.

 

 

 

 

 

 

 

משטרת גרמניה בריטניה נאצים אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד