כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
כך סיקרה התקשורת

המחאה נגד הרפורמה המשפטית ממשיכה לדעוך; אלו המספרים

המחאה נגד הרפורמה המשפטית שהחלה בקול רעש גדול ופתחה מהדורות עם מספרים של מאות אלפים שגודשים את המוקדים ברחבי הארץ, הולכת ודועכת בשבועיים האחרונים והתקשורת בחלקה נמנעת מלנקוב במספרים ברורים | כך סיקרה התקשורת את המחאה ה-21 אמש

המחאה נגד הרפורמה המשפטית ממשיכה לדעוך; אלו המספרים
מחאה ברחוב קפלן בתל אביב צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

המחאה נגד הרפורמה המשפטית ממשיכה לדעוך משבוע לשבוע, מנין המוחים הולך ופוחת. זה המוצ"ש ה-21 הפגינו אמש בכמה מוקדים ברחבי הארץ כשהמוקד המרכזי רחוב קפלן בתל אביב אכזב קשות את המארגנים. לפי הדיווחים הכי מופרזים כ-80 אלף איש השתתפו במחאה במקום, כאשר בשיא המחאה בשבועות הראשונים דווח על 300 אלף ויותר רק שם, לצד שאר המוקדים ברחבי הארץ.

גם התקשורת מתחילה להודות ולהצטמצם במספרים. כך למשל באתר ynet ובאתר 'כלכליסט' שבאותה בעלות נכתב בכותרת "כ-80 אלף הפגינו ברחוב קפלן בת"א, אלפים ברעננה, חיפה, כפר סבא ומוקדים נוספים". לצד זאת דווח כי יו"ר מפלגת 'העבודה' חבר הכנסת מרב מיכאלי שהגיעה לנאום בהפגנה בכרכור יצאה משם בבושת פנם לאחר שהמפגינים קטעו את נאומה וקראו לעברה בבוז: "תלכי הביתה", "בגלל האגו המטופש שלך אנחנו פה" ו -"את לא צריכה להיות פה בכלל".

עוד דווח ב-ynet כי "כ-3,000 בני אדם הגיעו להפגין נגד המחאה המשפטית בבאר שבע. גם בירושלים מתקיימת הפגנה, אליה הגיעו יותר מ-2,000 מוחים. בהפגנה בירושלים, החרימה המשטרה דגלי פלסטין שהונפו".

בעקבות דעיכת המחאה, באתר 'וואלה' לא נכנסו למספרים ונתנו כותרת כללית: "השבוע ה-21 ברציפות: מחאות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ". 

באתר N12, אתר החדשות של 'ערוץ 12' נכתב בכותרת: "השבת ה-21 למחאה: הפגנות בעשרות מוקדים בארץ, 85 אלף מחו בקפלן". בפנים הכתבה צוין כי הנתונים הם על פי הערכת חדשות 12 וחברת סאיטקס.

באתר 'חדשות 13' של 'ערוץ 13' נכתב בכותרת: "הערכה: 76 אלף הפגינו בת"א; עוד אלפים מחו ברחבי הארץ". בכותרת המשנה הודו כי מדובר ב"דעיכה בכמות המפגינים נגד המהפכה המשפטית" והוסיפו כי "לפי הערכה, כ-76 אלף בני אדם יצאו להפגין בתל אביב. עוד כ-25 אלף מחו במוקדים נוספים מצפון עד דרום. כבישים בתל אביב נחסמו בשל המחאה - שנערכה זה השבוע ה-21". בכתבה בפנים צוין כי הנתונים הם לפי הערכת חברת CrowdSolutions עבור חדשות 13.

ב'כאן 11' סוקרה המחאה בשני קטעים קצרים בלבד ללא כניסה למספרים. בכותרת נכתב: "השבת ה-21 למחאות: מרב מיכאלי ספגה קריאות בוז בזמן שנאמה בכרכור".

אפילו אתר 'הארץ' שמכנה את הרפורמה "ההפיכה המשטרית", נמנע בכותרת מלהיכנס למספרים וכתב: "רבבות הפגינו בתל אביב; שוטרים החרימו באלימות דגלי פלסטין בהפגנות בירושלים ובחיפה". כותרת זהה גם ב'דה מרקר' שבאותה בעלות.

ב'ישראל היום' נכתב בכותרת: "בפעם ה-21: המונים הפגינו ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית" וב'מעריב' "המונים הפגינו ברחבי הארץ; מיכאלי התקבלה בבוז בכרכור".

"שבוע 21 למחאה: נמשכות ההפגנות נגד המהפכה המשפטית". נכתב בעיתון הכלכלי 'גלובס' ובכותרת המשנה נכתב: "המחאה נמשכה על רקע הצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר העברת התקציב, כי המהפכה המשפטית עדיין על סדר היום • לפי ההערכות, כ-80 אלף אנשים הגיעו הערב להפגנה ברחוב קפלן בתל אביב".

 

הרפורמה המשפטית הפגנות מחאות מפגיני שמאל קפלן סיקור תקשורתי מפגינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד