כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הרוגים ופצועים

לוחמי טליבאן ירו עם נשק אמריקאי לעבר עמדת גבול איראנית

חיילים איראנים ולוחמי טליבאן ירו אחד על השני בגבול אפגניסטן. שתי המדינות נמצאות בסכסוך על זכויות מים. שני הצדדים האשימו איש את רעהו בירי. "האמירות האסלאמית של אפגניסטן רואה בדיאלוג דרך סבירה לכל בעיה"

לוחמי טליבאן ירו עם נשק אמריקאי לעבר עמדת גבול איראנית
לוחמי טאליבן: אילוסטרציה צילום: צילום מסך

לוחמי טליבאן וחיילים איראניים ירו אחד על השני בגבול עם אפגניסטן, הרגו ופצעו אחד את השני תוך הסלמה חדה של המתיחות הגואה בין שתי המדינות על רקע מחלוקת על זכויות מים.

סוכנות הידיעות הממשלתית של איראן IRNA ציטטה את סגן מפקד המשטרה במדינה, גנרל קאסם רזאי, שהאשים את הטליבאן בפתיחה באש ראשונים בבוקר יום שבת, בגבול מחוז סיסטן ובלוצ'סטן באיראן עם מחוז נימרוז באפגניסטן, נגרמו "אבידות כבדות ונזק חמור" לשני הצדדים. מנגד דובר משרד הפנים האפגני, עבדול נאפי טאקור, האשים את איראן בירי ראשון, טאקור אמר כי היו הרוגים ופצועים, הוא תיאר את המצב כעת בשליטה.

"האמירות האסלאמית של אפגניסטן רואה בדיאלוג דרך סבירה לכל בעיה", אמר דובר משרד ההגנה האפגני בהצהרה. "להמציא תירוצים למלחמה ולפעולות שליליות זה לא האינטרס של אף אחד מהצדדים".

העיתון הסעודי 'ערב ניוז' דיווח, כי לוחמי הטליבאן ירו לעבר האיראנים עם נשק מתוצרת אמריקאית לעבר עמדת גבול איראנית. לוחמי הטליבאן גם נסעו בכלי רכב משוריינים שהושארו מאחור על ידי כוחות נאט"ו וארה"ב בנסיגה ב-2021. ההתנגשות מגיעה לאחר שנשיא איראן אברהים ראיסי, הזהיר מוקדם יותר החודש את הטליבאן שלא להפר את זכויות המים של איראן, שני הצדדים נאבקים על אותו מקור מים.

הבצורת היא בעיה באיראן כבר כ-30 שנה, אך החמירה בעשור האחרון, כך לפי ארגון המזון והחקלאות של האו"ם. הארגון המטאורולוגי של איראן מסר כי על פי ההערכות 97 אחוז מהמדינה מתמודדים כעת עם רמה מסוימת של בצורת.

איראן אפגניסטן טאליבן בצורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד