כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
למה ומדוע

מקרה הזוי: זוכה בלוטו נתבע במיליארדים

תושב קליפורניה שזכה בשני מיליארדי שקלים בלוטו האמריקאי, הספיק לאסוף אותם ולרכוש לעצמו דירת פאר חלומית בלוס אנג'לס נתבע בימים אלה על ידי אדם שטוען כי הכרטיס נגנב ממנו וכי הוא הזוכה | הסיפור המלא

מקרה הזוי: זוכה בלוטו נתבע במיליארדים
הגרלת לוטו. אילוסטרציה צילום: pixabay

אדווין קסטרו, תושב קליפורניה בארצות הברית מצא את עצמו נתבע לאחר שזכה בפרס של שני מיליארד דולרים בהגרלת הפאוורבול שנערכה בארה"ב בטענה שגנב את הכרטיס.

קסטרו זכה בסכום העתק בחודש נובמבר ובחר לקבל את הכסף בתשלום אחד בסך 997.6 מיליון דולרים ולא בתשלומים חודשיים עד לשני מיליארד דולרים. אולם בימים אלה מתנהלת נגדו תביעה אזרחית על ידי אדם בשם חוזה ריברה שטוען כי הכרטיס הזוכה שייך לו ונגנב ממנו.

במשרד הלוטו בקליפורניה הגיבו לדיווחים ומסרו כי הם בטוחים שאדווין קסטרו הוא הזוכה הנכון. כבר בפברואר אמרו כי הם תמיד בודקים את הזוכים "ובטוחים לגמרי בהליך הבדיקה". קסטרו מצידו לא הגיב לתביעה.

בתביעה שמתנהלת בימים אלה בבית המשפט הגבוה במחוז אלהמרה בקליפורניה, טוען חוזה ריברה כי רכש את הכרטיס הזוכה ב-7 בנובמבר 2022, ושעות לאחר מכן הכרטיס נגנב ממנו על ידי אדם בשם רג'י, שטען כי איבד אותו. התביעה די מעורפלת ואינה כוללת פרטים כיצד ייתכן שהכרטיס הגיע לידיו של קסטרו אם רג'י הוא זה שלכאורה גנב אותו ממנו.

הגרלת הפאוורבול המדוברת בסך 2 מיליארד דולר הגיעה לסכום זה שהלך והצטבר במשך שלושה חודשים מאחר ולא נמצא זוכה בהגרלות קודמות כך שהסכום הלך ותפח והיה לסכום הגבוה ביותר בהיסטוריית ההגרלה. בינתיים, קסטרו כבר הספיק מאז הזכייה לרכוש לעצמו דירת פאר בהוליווד הילס שבלוס אנג'לס, שמכילה לא פחות משבעה חדרי שינה, לצד בריכה וספא בשווי כולל של 25.5 מיליון דולרים.

יצוין כי כרטיס הגרלה להגרלת ה'פאוורבול' עולה בסך הכל שני דולרים בלבד והזוכים יכולים לבחור בין שתי אפשרויות: לקבל את הסכום המלא בתשלומים חודשיים לאורך 29 שנים או תשלום אחד אך קטן יותר. מרבית הזוכים בוחרים באפשרות השנייה כפי שבחר קסטרו - קרוב למיליארד שקלים במזומן.

ההגרלה מתקיימת ב-45 מדינות בארה"ב והזוכה כמו כאן בישראל לא מקבל את כל הסכום גם אם בחר באפשרות השנייה. הוא ייאלץ להפריש מס פדרלי שנע בין 24% ל-37% ובחלק מהמדינות אם הוא תושב באחת מהן הוא ייאלץ לשלם מיסים נוספים. 

מיליארדים הגרלת הלוטו הגרלה באמריקה הגרלה בארצות הברית תביעה אזרחית פאוור בול פאוורבול זוכה בלוטו זכיה בלוטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד