כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"צריכים למחות בכל עוז"

הגר"ד כהן והגר"א נבנצל: "פולחן עבודה זרה מול הכותל"

חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי דוד כהן ראש ישיבת חברון והגאון רבי אביגדור נבנצל במכתב מחאה בעקבות פעילות פולחן נוצרי המעודדים פעילות מיסיונרית בסמוך לשריד בית מקדשינו ברחבת הכותל הדרומי. הבוקר תתקיים מחאה בכניסה למרכז דוידסון. "צריכים למחות בכל עוז"

הגר"ד כהן והגר"א נבנצל: "פולחן עבודה זרה מול הכותל"
מחאה נגד מיסיונרים, ארכיון צילום: Yonatan Sindel/Flash90    

בעקבות כך ש- 110 ארגונים נוצריים יקיימו בסמיכות לכותל הדרומי פולחן "דתי" המעודד מיסיון ובו יוכרז על הגברת הפעילות המיסיונרית ברחבי מדינת ישראל רח"ל, תתקיים על הבוקר (ראשון) עצרת תפילה ומחאה מהשעה 9.00 בבוקר ועד השעה 12:00 בצהריים בכניסה ל"מרכז דוידסון" כדי למחות על החרפה.

במכתב שכתב הגאון רבי דוד כהן ראש ישיבת חברון וחבר מועצת גדולי התורה נכתב: "הנה לב לא ישקוט לשמוע על חילול השם הנורא והאיום של פולחן של עבודה זרה למדרגות הכותל הדרומי כנגד מקום קודש הקודשים וחיוב גמור על כל אחד אשר יש לו לב מרגיש וכואב את כבוד השכינה למחות בכל תוקף על חילול שם שמים הנורא במוצאי חג מתן תורתנו בתפילה וזעקה ותולעת יעקב אין כוחה אלא בפה ולא בשום כוח ואלימות אלא לקדש שם שמיים בתפילה ותחנונים. ובערב חג מתן תורה אחר הצהריים נקראתי גם בשליחותו של רבנו מרן ראש הישיבה שליט''א בקריאה להצטרף למחאה על חילול השם הנורא בתפילה כראוי לבני תורה ולא לבוא לידי חילול השם".

הגאון רבי אביגדור נבנצל זקן הרבנים ורב הרובע היהודי הצטרף למכתב וכתב: וגם אני זנב לאריות אך שוכן קרוב לפיצה, מצטרף לקריאה למחות על הפירצה הנוראה שאין מדובר על עכו"ם העושים את פלחנם סתם, אלא על גוים שמטרתם המוצהרת היא להחטיא ח"ו את ישראל ועל כן צריכים למחות בכל עוז".

 

 

הכותל הדרומי הרב דוד כהן הרב אביגדור נבנצל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד