י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
אחרי הביקורת

השינוי שמתכננת הממשלה בחוק הארנונה - והמרוויחים

אחרי המחאה של ראשי הערים נגד חוק הארנונה, בממשלה מתכננים שינוי בקריטריונים - כאשר בין המרוויחות מהתוכנית שמוביל יו"ר הקואליציה אופיר כץ: ירוחם, בית שאן, אילת וערי פריפריה נוספות שהיו עלולות להיפגע

השינוי שמתכננת הממשלה בחוק הארנונה - והמרוויחים
ח"כ אופיר כץ צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי שאושר חוק ההסדרים, ובתוכו חוק קרן הארנונה שעורר מחלוקת רבה מצד ראשי רשויות ואפילו גורמים בקואליציה, מתכוון כעת יו"ר הקואליציה, ח"כ אופיר כץ מהליכוד, לקדם הצעת חוק שתתקן את החוק בשביל למנוע פגיעה ברשויות פריפריאליות חלשות כמו: אילת טבריה, בית שאן וירוחם, כך מפרסמת סיוון חילאי ב"ויינט".

ההצעה תשנה את הקריטריונים כך שהפגיעה ברשויות אלו תצטמצם והן אף ירוויחו מהחוק. בשיתוף פעולה עם משרד האוצר תבוצע סימולציה על פי ההתניות החדשות, במטרה למנוע החלשה של אותן רשויות. מלבדן, רשויות נוספות צפויות "לעבור צד" מהרשימה של אלה שיאלצו להעביר כספים רבים לקרן הארנונה, לצד של אלה שירוויחו ממנה לטובת קידום בנייה למגורים.

בין היתר, צפויות להיכנס גם רשויות ערביות, אך הנוסחה עלולה להיתקל בקושי במקרה שלהן כי ההכנסות מהקרן תלויות בהשקעת הרשות בשטחי בניית מגורים, וכידוע כמות היתרי הבנייה ברשויות אלה מוגבלת.

השינויים יתבססו על דרגה סוציו אקונומית של הרשות, ומדד פריפריאליות הקבוע לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בחודשים הקרובים משרד האוצר יקים את קרן הארנונה ותחילת הגבייה מהרשויות ככל הנראה לא תחל לפני השנה האזרחית הבאה. עד אז בקואליציה יקדמו במהרה את התיקון בחוק, בשיתוף יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני.

השלטון המקומי מסר: "מדובר בחוק חובבני שגובש במהירות מבלי לקחת בחשבון ולבחון לעומק את הנתונים המספריים ואת נוסחת החישוב. החוק כפי שהובא על ידי האוצר הציג מצג שווא של נתונים, תוך פגיעה רוחבית ברשויות מקומיות, לרבות בפריפריה וערי הפיתוח. אסור לאפשר לאוצר לקחת את כספי התושבים כדי לפתור באמצעותם בעיות לאומיות כמו משבר הדיור".

"אנחנו שמחים שיו"ר הקואליציה הבין סוף סוף את טענותינו החוזרות ונשנות. עם זאת, כיוון שהחוק כבר עבר, השלטון המקומי נדרש להגן על עצמו ועובד בימים אלו על הגשת עתירה אשר תסיר את החוק הפוגעני הזה מסדר היום", נמסר.

ארנונה אילת אופיר כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד