ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
הראשון בתפקיד

סוף סוף: הג'וב החדש של סגן השר מהליכוד

אתיופיה החליטה למנות את סגן השר לשעבר גדי יברקן לקונסול כבוד בישראל. זו גם הפעם הראשונה שאתיופיה ממנה קונסול כבוד שנולד בארצה. יברקן: "זו זכות גדולה"

סוף סוף: הג'וב החדש של סגן השר מהליכוד
גדי יברקן צילום: הדס פרוש, פלאש90

אתיופיה החליטה למנות את חבר הכנסת לשעבר מטעם הליכוד גדי יברקן, שעלה לארץ במבצע שלמה בשנת 1991, לקונסול הכבוד של אתיופיה בישראל, כך מפרסם איתמר אייכנר ב"ידיעות אחרונות".

עד היום לאתיופיה לא היה קונסול כבוד בישראל. זאת גם הפעם הראשונה אי פעם שאתיופיה ממנה במדינה כלשהי בעולם קונסול כבוד שהוא יליד אתיופיה.

שר החוץ של אתיופיה דמקה מקונן פנה במכתב רשמי לממשלת ישראל ובו הודיע על החלטת ממשלת אתיופיה למנות את סגן השר לשעבר יברקן לקונסול הכבוד של אתיופיה בירושלים. יברקן הצליח לשכנע את האתיופים שהקונסוליה תיפתח דווקא בירושלים בירת ישראל, אף שהוא מתגורר ברחובות.

בעת שיברקן כיהן כחבר כנסת וכסגן שר הוא סייע רבות לממשלת אתיופיה. כיום הוא משמש כראש אגף אפריקה במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה JCPA. מטרת מינויו לקונסול כבוד היא לחזק את הקשרים בין המדינות, בדגש על גיוס אנשי עסקים שישקיעו באתיופיה.

יברקן התייחס למינוי ואמר: "זכות גדולה עבורי להיות ראוי לכבוד, אות הערכה לפעילותי לחיזוק הקשרים בין אתיופיה לישראל בשנים האחרונות. אתיופיה היא מדינה עם היסטוריה יהודית, ואך טבעי שהקשר הזה יבוא לידי ביטוי בהמשך, והקשר בין אתיופיה וישראל יעלה מדרגה".

"אני קורא לכל המשקיעים ואנשי העסקים בישראל לבוא להשקיע באתיופיה", הוסיף יברקן. "הדלת שלי תהיה פתוחה לכל מי שיחפוץ בכך, ואנסה לפתוח דלתות לכולם".

אתיופיה קונסול גדי יברקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד