י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אין הסכמה

שיחות הרפורמה: זו הצעת האופוזיציה לקואליציה

האופוזיציה מוכנה לקדם חקיקה בהסכמה של עילת הסבירות ומעמד היועצים המשפטיים, בתמורה לדחייה מוחלטת של החקיקה הנוגעת לוועדה לבחירת שופטים. הקואליציה מוכנה לדחייה של מספר חודשים

שיחות הרפורמה: זו הצעת האופוזיציה לקואליציה
משכן הכנסת צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שיחות הרפורמה: האופוזיציה העבירה הצעה לקואליציה ולפיה תקודם בהסכמה חקיקת עילת הסבירות ומעמד היועצים המשפטיים, בתמורה להתחייבות שלא לקדם את החקיקה הנוגעת לוועדה לבחירת שופטים, עד סוף הקדנציה של הקואליציה הנוכחית.

בקואליציה מסרבים לכך ומוכנים לדחייה של מספר חודשים. לפי ההצעה, החקיקה בשני הנושאים - עילת הסבירות ומעמד היועמ"שים תהיה בהסכמה.

עד עכשיו, למרות ההסכמות שאליהם הגיעו הצדדים סביב מעמד היועמ"שים ועילת הסבירות, סירבו באופוזיציה לקדם את ההסכמות לכדי חקיקה בכנסת. באופוזיציה הבהירו כי חקיקה באחד הנושאים המוסכמים תלויה בהסכמות בנושאים נוספים ובראשם הנושא המרכזי - הוועדה למינוי שופטים.

השר יצחק וסרלאוף מעוצמה יהודית התייחס להצעת הפשרה, ואמר בריאיון לכאן רשת ב: "מרצון טוב הסכמנו להידברות. התחושה שלי היא שהסיטואציה שנוצרה היא רצון למוסס את הרפורמה. אנחנו מוכנים להתפשר ולהגיע להסכמות אבל לא מוכנים שיציבו לנו דד ליין. מי שצריך לקבוע את הלו"ז זו הקואליציה".

הרפורמה המשפטית בית הנשיא האופוזיציה הקואליציה ועדה לבחירת שופטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד