י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
למרות ההצהרות הלוחמניות

רה"מ לשעבר: ישראל לא יכולה לבלום את תוכנית הגרעין האיראנית

אולמרט טוען כי לישראל אין יכולת צבאית לחסל לחלוטין את תוכנית הגרעין האיראנית כפי שעשתה לכורים שנבנו בסוריה ובעיראק. "אני יכול לחשוב על אפשרות של מעורבות צבאית של ארה"ב רק אם תיווצר התנגשות צבאית במזה"ת שגם ישראל וגם איראן יהיו מערובות בה, דבר שיטלטל את האזור"

רה"מ לשעבר: ישראל לא יכולה לבלום את תוכנית הגרעין האיראנית
תרגיל אלוני בזלת צילום: דובר צה"ל

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט שבעת כהונתו אישר את תקיפת הכור הגרעיני שנבנה בסוריה, התייחס אמש (מוצאי שבת) בתכנית 'פגוש את העיתונות' להסלמה ברטוריקה של בכירי ביטחון בישראל שרומזים כי תתכן בקרוב פעולה ישראלית נגד מתקני הגרעין באיראן. אולמרט הפתיע ואמר כי לישראל אין יכולת צבאית לבלום לחלוטין את הגרעין האיראני.

תחילה התייחס אולמרט, שבמשמרתו התנהלה מלחמת לבנון השנייה, לאפשרות של עימות מול חיזבאללה. ראש הממשלה לשעבר אמר כי הוא מעריך שאנחנו לא עומדים מול עימות עם חיזבאללה. "נדמה לי שנסראללה זוכר היטב את מה שהוא אמר בתום העימות ב-2006: 'אם הייתי מעריך אחוז אחד מהתגובה של ישראל, לא הייתי מתחיל'".

"אני מעריך שנסראללה ימנע מפעולה שהוא מעריך שעלולה לגרום לתגובה ישראלית אגרסיבית, גם 17 שנים אחרי המלחמה", הוסיף אולמרט וציין כי לישראל יש יכולת להנחית מכה איומה על חיזבאללה. מנגד טען אולמרט כי לנסראללה יש הערכת יתר לגבי היכולות שלו, למרות מאה עשרים או מאה וחמישים אלף טילים שיש באמתחתו. "א. זה שיש להם את הטילים לא אומר שהם רוצים לשגר אותם, עובדה שעד היום הם לא עשו זאת. ב. אני לא בטוח שכשהם ירצו לשגר אותם, הם יצליחו כפי שהם חושבים ויותר מזה אני לא רוצה לפרט".

בנוגע לאפשרות שישראל תתקוף את מתקני הגרעין באיראן, לאור התבטאויות בכירי מערכת הביטחון בשבוע האחרון, אומר אולמרט כי "אם מדובר על מהלך צבאי מקיף מצד ישראל שנועד לחסל את תכנית הגרעין האיראנית, כפי שישראל עשתה בסוריה או בעיראק, זאת אופציה שלא קיימת".

על תקיפה משותפת יחד עם ארה"ב אומר רה"מ לשעבר: "אני יכול לחשוב על אפשרות של מעורבות צבאית של ארה"ב רק אם תיווצר התנגשות צבאית במזה"ת שגם ישראל וגם איראן יהיו מערובות בה, דבר שיטלטל את האזור, ייתכן מאוד שבנסיבות כאלה ארה"ב תשקול האם זה נכון מבחינתה כדי לעצור את האנדרלמוסיה הזאת להתערב", אומר אולמרט ומבהיר "אני לא חושב שזה עומד על הפרק היום". 

 

 

 

 

 

אהוד אולמרט חיזבאללה חסן נסראללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד