כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
המשך של הרפורמה

הסרת חוק העמותות: האמריקנים מאיימים

סערת חוק העמותות: גורמים אמריקנים העבירו מסר ברור לנתניהו ולפיו עליו להוריד מסדר היום את החוק אם הוא רוצה להיפגש עם נשיא ארה"ב ביידן. ההבנה היא כי האמריקנים רואים את הצעת החוק כהמשך ישיר של הרפורמה המשפטית

הסרת חוק העמותות: האמריקנים מאיימים
הבית הלבן צילום: pixabay

הסרת חוק העמותות: במהלך סוף השבוע העבירו גורמים בכירים בבית הלבן ללשכת רה"מ מסר ברור ולפיו עליו להוריד מסדר היום את החוק אם הוא רוצה להיפגש עם נשיא ארה"ב ביידן.

המסר ללשכת נתניהו היה ברור, "אם אתה מעוניין להגיע לפגישה בוושינגטון עם ביידן ומעוניין בסיוע של הנשיא בקידום הנורמליזציה עם סעודיה, הסר מסדר היום את הצעת החוק שתפגע בפעילות ארגוני החברה האזרחית". כך דווח בגל"צ.

‏ההצעה כידוע הוסרה ולא תקודם בוועדת השרים. ההבנה היא כי האמריקנים רואים את הצעת החוק כהמשך ישיר של הרפורמה המשפטית, ובנוסף הם חוששים כי היא עלולה לפגוע בארגוני החברה האזרחית.

בתוך כך, גורמים בליכוד מותחים ביקורת על ההחלטה שלא לקדם את החקיקה כעת ומצד שני יש מי שמבינים שהמסר מהאמריקנים היה ברור ובמציאות הביטחונית הנוכחית לא כדאי להיכנס לקרב.

ח"כ דני דנון התייחס לנושא בגל"צ ואמר: "כספי מיסים של ממשלה חיצונית שהולכים לפעילות פוליטית במדינה אחרת, זאת חציית קו אדום. זה כמו שישראל תתערב בנושא ההגירה באירופה וארה"ב".

ארה"ב בנימין נתניהו חוק העמותות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד