ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
השוק החשמלי

אונייה של צים פרקה לראשונה מכוניות סיניות באשדוד

הסיניות מגיעות לאשדוד: התחרות על יבוא הרכב מסין מתחממת בישראל, כאשר תכולה של מכוניות סיניות עגנו בנמל אשדוד

אונייה של צים פרקה לראשונה מכוניות סיניות באשדוד
נמל אשדוד. צילום: נמל אשדוד

ההפתעה הגדולה של שוק הרכב הישראלי בשנים האחרונות היא סין: לפני שלוש שנים רוב הישראלים כלל לא הכירו את יצרני הרכב הסינים והיום ג'ילי ובי וואי די הפכו לשם נרדף כמעט למכונית חשמלית. לפי נתונים שמפרסם איגוד יבואני הרכב הישראלי, סין נמצאת כיום במקום השני ברשימת המדינות אשר מייצאות מכוניות לישראל אחרי קוריאה הדרומית והמכוניות הסיניות מהוות כמעט 16% מתוך כלל המכוניות החדשות אשר מיובאות לישראל.

ואולם, המכוניות אשר מגיעות לישראל מסין מגיעות בדרך כלל לנמל אשר הכי "נוח" לפריקה של מכוניות כאלה, כלומר נמל אילת. אבל כעת הפריקה של מכוניות סיניות בישראל מתרחבת עם פריקת מכוניות סיניות ראשונה של צים בנמל אשדוד. חשוב לציין שמכוניות מהמזרח הרחוק בכלל ומסין בפרט כבר נפרקו בנמל אשדוד, אבל זוהי הפעם הראשונה בה אוניה של חברת צים פורקת את המכוניות באשדוד, כלומר הן לא יצטרכו לעבור הובלה יבשתית באמצעות משאית הובלה מאילת למרכז הארץ.

האוניה "גולד סטאר ליין" נחשבת לאחת הגדולות מסוגה ומהווה מעין "עיר צפה" לשינוע של כלי רכב. אורכה הוא כ 183 מטרים ורוחבה הוא 31.5 מטרים. הקיבולת המרבית שלה היא 5,500 כלי רכב אך הפריקה במל אשדוד לא הייתה של מלוא הקיבולת: האוניה פרקה בנמל אשדוד 2,750 רכבים, כולל רכבים פרטיים, אוטובוסים ודחפורים.

 

נמל אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד