י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מכוניות הבנזין האחרונות

שרירים עם סטייל: אסטון מרטין מציגה את ה-DB12 החדשה

יצרנית מכוניות הספורט הבריטית אסטון מרטין מציגה מכונית ביצועים לעידן המודרני • הדי בי 12 תהיה אחת ממכוניות הבנזין האחרונות של היצרנית הבריטית

שרירים עם סטייל: אסטון מרטין מציגה את ה-DB12 החדשה
אסטון מרטין די בי שתים עשרה. צילום: אסטון מרטין

יצרנית מכוניות הספורט הבריטית אסטון  מרטין מציגה את די בי 12 החדשה, מכונית ביצועים לעידן המודרני, כך טוענת יצרנית מכוניות הספורט הבריטית הוותיקה. בדומה ליצרני מכוניות על רבים אשר הסתמכו עד כה על מנועי בעירה פנימית אדירי נפח, גם אסטון מרטין מוצאת עצמה בבעיה: כדי לייצר מכוניות שמסוגלות לשייט בניחותא במהירויות של 300 קילומטרים לשעה, צריך לייצר מנועי בנזין חזקים במיוחד ואלה מפיקים כמובן זיהום אוויר גבוה במיוחד, אבל העולם הולך כעת בכיוון של רכב חשמלי וגם אסטון מרטין תצטרך לעשות את השינוי הזה. ולכן הדי בי 12 תהיה אחת ממכוניות הבנזין האחרונות של היצרנית הבריטית.


אסטון מרטין די בי שתים עשרה. קרדיט צילום: אסטון מרטין

לפי רשימת המאפיינים הארוכה שאסטון מרטין מפרסמת, הדי בי 12 תהיה פרידה מרשימה מאוד מעולם הבנזין: המנוע הוא מנוע בנפח "צנוע" במונחי אסטון מרטין: ארבעה ליטרים בלבד, אבל יש לו שני מגדשי טורבו שמעלים את הספקו ל-671 כוחות סוס, כלומר פי חמש ממכונית משפחתית ממוצעת. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת שמונה מהירויות והזינוק של האסטון מרטין הספורטיבית למאה קילומטרים לשעה אורך 3.6 שניות בלבד. אם הנהג ימשיך להאיץ, האסטון מרטין תוכל להגיע עד למהירות מרבית של 325 קילומטרים לשעה.

לצד מפרט המנוע המרשים, לאסטון מרטין די בי 12 יש רשימת אבזור שמסוגלת לבייש את רוב דגמי המכוניות העממיים: בורר מצבי נהיגה שכולל מצב נהיגת מסלול מיוחד, כל בקרת בטיחות אפשרית שניתן לדמיין, גלגלים בקוטר 21 אינץ', מושבים משילוב של עור ואלקנטרה בתפירה ידנית, מערכת שמע של יצרנית היוקרה "באואר אנד וילקינס"- ועוד מאפיינים רבים.

בנזין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד