כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"לעצור את ההפיכה"

בכיר לשעבר במערכת הביטחון: "האיום האיראני הולך וגדל"

ראש האגף המדיני־ביטחוני לשעבר אלוף (מיל') עמוס גלעד על איומי מזכ"ל חיזבאללה וההתעצמות האיראנית: "אנו צריכים לתת לזה מענה"

בכיר לשעבר במערכת הביטחון: "האיום האיראני הולך וגדל"
נסראללה בנאום הערב צילום: צילום מסך

בשבוע שעבר, רגע לפני חג השבועות, הזהיר ראש אמ"ן אלוף אהרון חליוה כי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה "קרוב לטעות שעלולה לדרדר את האזור למלחמה גדולה". אלוף (מיל') עמוס גלעד, ראש האגף המדיני־ביטחוני לשעבר במשרד הביטחון ומתאם הפעולות בשטחים, התייחס לדברים. 

"ראש אמ"ן אמר שהחוצפה של נסראללה והדימוי ההרתעתי שלנו בהיחלשות מסוימת כמו שראינו במגידו, ודאי שתכננו לסכסך אותנו עם הפלסטינים", טען. "לקח זמן עד שאמרו שחיזבאללה עומד מאחורי זה, וצריך לצרף זאת להתעצמות הציר האיראני. ראש אמ"ן אפיין את האיום. חיזבאללה הוא שלוחה של האיראנים, והציר האיראני הולך ומתעצם".

עוד הוסיף: "ההתרשמות היא בדיוק מה שראש אמ"ן אמר - הציר האיראני, האיום האיראני, הולך וגדל, ואנו צריכים לתת לזה מענה. הבעיה היא לא השיח על האם נסראללה מפחד או לא. הוא גם מוכן לפעולות תוקפניות הרבה יותר שיש להן פוטנציאל להתלקחות. זה לא שהוא פותח עלינו באש החודש, זה יכול לקחת גם עוד שנה". 

באשר לרפורמה במערכת המשפט והקשר שלה לזירה הביטחונית, אמר אלוף (מיל') גלעד: "מה שלא אמרו ראש ראשי מערכת הביטחון - ההפיכה המשפטית מחלישה אותנו בדימוי ההרתעתי גם מול האויבים שלנו. אם רה"מ לא מוזמן לנשיא ארה"ב והם לא יכולים לדון במתארים אסטרטגיים לגבי איך לטפל באיום האיראני, זה מה שאנו צריכים לעשות - לעצור את ההפיכה". 

עמוס גלעד האיום האיראני חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד