י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מיליוני לינות

ת"א ירושלים או צפון? זה האזור המבוקש ביותר לבתי מלון

במחוז ירושלים התפוסה בבתי המלון בארבעת החודשים הראשונים השנה עמדה על כ- 63%, כך גם במחוז דרום. במחוז תל אביב – הגיעה לכ-60%, במחוז מרכז עמדה על כ- 56%, כך גם במחוז צפון, ואילו במחוז חיפה עמדה על כ- 53%

ת"א ירושלים או צפון? זה האזור המבוקש ביותר לבתי מלון
לירון אלמוג, פלאש 90

נמשכת ההתאוששות בתיירות הנכנסת: 7.3 מיליון לינות (תיירים וישראלים), נרשמו בבתי המלון בארץ בארבעת החודשים הראשונים השנה (ינואר – אפריל), מהן: 3.2 מיליון לינות תיירים (שהם 44% מכלל הלינות), ו- 4.1 מיליון לינות ישראלים (שהן 54% מכלל הלינות).

מפרסומי הלמ"ס עולה כי ההיקף הכולל של הלינות בבתי המלון עלה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, אז הגיע ל- 5.7 מיליון לינות בלבד, אם כי, בשנת 2019, טרום הקורונה, היה גבוה יותר, ועמד על 7.6 מיליון סה"כ.

על רקע נתוני הלמ"ס היום, אומרת עו"ד מוריה כלפה - הורוביץ, מנהלת איגוד בתי המלון והתיירנות באיגוד לשכות המסחר: "דו"ח מבקר המדינה בעניין תעשיית התיירות, שהתפרסם בחודש מרץ, האיר בזרקור על תרומת התיירות הנכנסת למשק הישראלי. דווקא בתקופה הקשה הנוכחית והלא יציבה כלכלית, כאשר ההי-טק מתכווץ, יש ירידה בהיקפי הייצוא ופגיעה רוחבית בתעשיות רבות, משמח לגלות שהתיירות צומחת חזרה למימדים המתקרבים לעידן הטרום-קורונה. סביב התיירות יש מעגלי תעסוקה נרחבים: ענף המלונאות, ענף התעופה, סוכני הנסיעות, האטרקציות התיירותיות, ההיסעים, מורי הדרך, השכרות רכב, שירותים פיננסים, אתרי טבע, מוסדות תרבות ועוד". 

עו"ד כלפה - הורוביץ מוסיפה: "אחת הבשורות ששמחנו לשמוע בפורום השיווק, היא *השינוי בהגדרה 'מיהו תייר'. ההגדרה שהיתה נהוגה עד כה, לפיה: מי שהגיע לישראל ליותר מ- 24 שעות, נחשב לתייר. מעתה שונתה ההגדרה, כך שרק מי שמגיע לארץ לארבע יממות ויותר – ייחשב תייר, וזאת כדי למנוע נחיתה בארץ, ומעבר לעקבה, או לרשות הפלסטינית".   

לפי נתוני הלמ"ס, תפוסת החדרים בבתי המלון בחודשים ינואר – אפריל השנה עמדה על 61% (לעומת 47% בלבד אשתקד, ו- 66% בשנת 2019).

במחוז ירושלים התפוסה בבתי המלון בארבעת החודשים הראשונים השנה עמדה על כ- 63%, כך גם במחוז דרום. במחוז תל אביב – הגיעה לכ- 60%, במחוז מרכז עמדה על כ- 56%, כך גם במחוז צפון, ואילו במחוז חיפה עמדה על כ- 53% מספר חדרי המלון הפעילים בארץ עומד על 52,475 אלף, לעומת 49,942 חדרי מלון פעילים בפברואר אשתקד.

 

 

 

תיירות נופש בתי מלון לינה חופשה ביקוש מחירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד