כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מלחמה בלתי פוסקת

אוקראינה ממשיכה בתקיפות עומק בתוך שטחי רוסיה

רוסיה תקפה מרפאה אוקראינית והרגה שני ילדים. זלנסקי: "זהו טרור רוסי טהור, נטו טרור, אין להם שום מטרה אחרת". זלנסקי תקף בחריפות גם את איראן: "היא מצטרפת לצד האפל של ההיסטוריה". גורמים אוקראינים חוששים מפני פרובוקציה רוסית משמעותית בניסיון למנוע את מתקפת הנגד האוקראינית

אוקראינה ממשיכה בתקיפות עומק בתוך שטחי רוסיה
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: צבא אוקראינה

אוקראינה ממשיכה להפתיע את רוסיה עם מתקפות איכות בעומק השטח הרוסי, וביומיים האחרונים הכניסה מחוזות רוסיים נוספים למעגל האש שלה, כך לפי דיווחים שמגיעים מרוסיה. במקביל דווח באוקראינה כי מל"ט רוסי פגע במרפאה בעיר דניפורו שמזרח המדינה, וגרם למותם של שני ילדים ששהו במוקם. כמו כן נפצעו במתקפה כ-30 בני אדם, והמבנה, בן שלוש קומות, נחרב כמעט כליל.

נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי הצהיר כי הפעולה הרוסית מהווה פשע מלחמה חמור: "אין שם שום יעד צבאי, אין שום היגיון צבאי אסטרטגי במתקפה על מרפאה. זהו טרור רוסי טהור, נטו טרור, אין להם שום מטרה אחרת". זלנסקי הוסיף ותקף בחריפות גם את איראן ואמר כי כשאיראן מספקת לרוסיה מל"טים שמשמשים אותה לתקוף מטרות אזרחיות באוקראינה, היא "מצטרפת לצד האפל של ההיסטוריה", ובהתאם לכך היא תיזכר.

באיראן הגיבו בכעס על דבריו של זלנסקי ואמרו שהוא "נופל לשיתוף פעולה עם התעמולה האנטי איראנית, במסגרת ניסיונותיו להשיג נשק מערבי".

המתקפות האוקראיניות בשטחי רוסיה כללו, לפי הצהרה רוסית, מתקפה על עשרות יעדים במחוז בלגורוד הסמוך לרוסיה, כולל ירי של טילי שיוט ופצצות מרגמה. לטענת רוסיה המתקפות הללו גרמו לנזק לארבעה בתים ופגעו בכמה כלי רכב, אך לא היו נפגעים בנפש ולא הייתה שום פגיעה ביעד צבאי.

כמו כן טען מושל מחוז פסקוב שבמערב רוסיה, סמוך לגבול עם בלארוס, כי שני מל"טים תקפו מבנה שמשמש כמרכז בקרה להפעלתו של צינור נפט החולף במחוז. כמו כן נמסר ממחוז טבר הסמוך, על מתקפה שבוצעה באמצעות שני מל"טים אחרים, על תשתית נפט נוספת במחוז.

גם ממחוז קורסק שנמצא בקרבת הגבול עם אוקראינה נמסר על מתקפה שגרמה למותו של פועל בניין. פגיעות של מתקפת מל"טים דווחו גם בעיר קרסנודר, השוכנת במחוז קרסנודר, ושממנה יוצא הגשר המחבר את רוסיה לחצי האי קרים. במתקפה זו לא היו נפגעים, כך לפי הרוסים.

מקורות אוקראינים דיווחו על מתקפות נוספות שבוצעו כנגד יעדים רוסיים או כאלו שכבושים תחת רוסיה, בהם שדה התעופה בפאתי העיר החרבה מריופול, וכן שתי תקיפות במחוז בריאנסק, האחת בשדה התעופה המקומי והאחת בקרבת הנמל המקומי. בתוך כך אמר מזכיר המועצה לביטחון לאומי באוקראינה, אולכסיי דנילוב, כי מתקפת האביב האוקראינית מוכנה וצפויה לצאת לדרך בקרוב מאוד. "המתקפה עשויה להתחיל מחר, מחרתיים או בעוד שבועיים" אמר, "אוקראינה חייבת להיות מדויקת, חייבת להצליח. אין לנו את הפריווילגיה לפספס את ההזדמנות המיוחדת הזאת".

גורמים אוקראינים הוסיפו כי הם חוששים מאוד מפני פרובוקציה רוסית משמעותית, בניסיון למנוע את מתקפת הנגד. להערכתם, רוסיה עלולה לביים 'תקלה גדולה' בתחנת הכח הגרעינית בז'פוריז'יה, דבר שיגרור התערבות של גורמים בינלאומיים שימהרו לנסות ולעצור את הדליפה שעלולה לפרוץ במקום, מה שיביא להפעלת לחץ כבד על אוקראינה שתעכב את המתקפה ותימנע מצעדים התקפיים עד לאחר שהמצב יתייצב.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד