כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
נחיל של מל"טים

כך מתכננת איראן להגיב לתקיפה ישראלית על מתקני הגרעין

בימים האחרונים ישנה הסלמה ברטוריקה בין ישראל לאיראן. כל צד משגר איומים לעבר הצד השני. חוקר איראני שמקורב למשטר משרטט את התוכנית של טהראן: כך יגיב המשטר בתגובה לתקיפה ישראלית אפשרית. "ישראל הודתה בכישלון של כיפת ברזל ונאלצה להשתמש בקלע דוד"

כך מתכננת איראן להגיב לתקיפה ישראלית על מתקני הגרעין
תרגיל אלוני בזלת צילום: דובר צה"ל

נימת האיומים וההפחדות בין איראן לישראל עלתה לשיאה לאחרונה, מה שמעלה חשש מתגובות צבאיות אפשריות ומלחמה כוללת במזרח התיכון. לאחר שראש הממשלה נתניהו איים כי ישראל תמיד מפתיעה, הגיב גורם איראני ואמר כי כל מתקפה צבאית ישראלית על טהראן תיענה בתגובה רחבה וחסרת תקדים.

החוקר האיראני לעניינים פוליטיים, רזא סאדר אל-חוסייני, מתאר את האיום הישראלי כ"לעג פוליטי", ומסביר כי "טהרן ערוכה לחלוטין להגיב לכל מתקפה ישראלית - אמריקאית אפשרית".

בראיון לאל-ג'זירה, אומר סאדר אל-חוסייני כי ההסלמה באיומים הישראלים נגד טהראן נועדה להסיט את תשומת הלב של התקשורת הישראלית והבינלאומית מהבעיות הפנימיות בישראל.

החוקר האיראני הוסיף כי האיומים הישראליים נגד איראן אינם חדשים, ושלל כי "הכיבוש הישראלי יעז לבצע את ההרפתקה מחשש לתוצאותיה הלא מחושבות". הוא הדגיש כי "טהראן שמה אצבעות על ההדק על מנת להבטיח את ביטחונה הלאומי ואינטרסים לאומיים". החוקר האיראני הבהיר כי ארצו פועלת כבר שנים לאמץ מדיניות התקפית במקום תיאוריית ההרתעה, וכי היא עשויה "להסיר את האיום".

חוקר צבאי איראני, עלי עבדי, סבור כי ארה"ב אינה מעוניינת כעת לפתוח חזית חדשה במזרח התיכון, לפני פתרון מלחמת רוסיה-אוקראינה, ומדגיש כי מצב הכלכלה האמריקאית וההשלכות של כל מתקפה אפשרית על איראן יביאו את המצב לבעייתי יותר מבחינת האמריקאים. לטענתו האמריקאים רוצים להרחיק את רוח המלחמה מהאזור בזמן הנוכחי.

בראיון לאל-ג'זירה, עבדי סבור כי ביצורי תוכנית הגרעין של איראן ופיזור מתקני הגרעין ברחבי המדינה "הופכים את השמדתם למשימה בלתי אפשרית עבור הישות הישראלית", אלא אם כן ארה"ב תיכנס במלוא הכוח.

עבדי הסביר כי ארצו התכוננה לכל מתקפה ישראלית אפשרית, וכי היא מתכננת לסיים את הקרבות תוך שלושה ימים, על ידי פתיחת מספר חזיתות מול "האויב הישראלי" ויותר מחזית אחת ממרחקים ארוכים.

הוא טען כי ישראל הודתה בכישלון של "כיפת ברזל" בהתמודדות עם "הרקטות של ההתנגדות הפלסטינית" במהלך המבצע האחרון בעזה שחייב שימוש במערכת "קלע דוד".

לדבריו, גורמים ישראליים צריכים לדמיין את "הגעתם של אלפי טילים עם טווחים קצרים ובינוניים, בליווי נחילי מל"טים מתאבדים כדי להשבית את מערכות ההגנה של ישראל", ולאחר מכן יגיעו "מאות טילים בליסטיים מכיוונים שונים", שיגרמו אבדות כבדות בחיי אדם ובמתקני צבא.

בתגובה לאיומים הישראליים לפגוע באתרי גרעין איראניים, אמר עבדי כי ארצו הכינה "בנק של מטרות ישראליות", וכי "מתקני הגרעין הישראליים הם רק חלק קטן מהם".

לטענתו איראן הכינה תוכנית צבאית מדויקת, תיאום עם בעלות בריתה במה שהוא תיאר כ"ציר ההתנגדות". הוא ציין כי איראן חילקה את התפקידים במקרה שישראל תתקוף את מתקני הגרעין שלה. אם השם לא ישמור עיר שווא שקד שומר.

איראן עימות איראן ישראל תקיפה באיראן גרעין איראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד