כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אלפי מתים מדי שנה

ארגוני בריאות דורשים: לאסור השתתפות תעשיית העישון בדיוני הכנסת

ארגוני בריאות מבקשים מיו"ר הכנסת אמיר אוחנה לאסור השתתפות של תעשיית הטבק והעישון בדיוני הכנסת: "מוצריה הורגים אחד מכל שני משתמשים". תמותה של כ-8,000 איש ואישה מדי שנה בישראל מעישון

ארגוני בריאות דורשים: לאסור השתתפות תעשיית העישון בדיוני הכנסת
נזקי עישון צילום: פיקסביי

שורה של ארגוני בריאות פנו היום ליו"ר הכנסת בעקבות הודעות יו"ר הועדה המיוחדת למאבק בשימוש בסמים ואלכוהול ויו"ר ועדת הבריאות על שינוי הסטטוס קוו בדיוני הוועדות ולנוכח החלטתם לאפשר לנציגי חברות הטבק והעישון להשתתף בדיוני הוועדות.

במכתב עליו חתומים האגודה למלחמה בסרטן, איגוד רופאי בריאות הציבור, המיזם למיגור העישון, החברה הרפואית למניעת ולגמילה מעישון, רשת ערים בריאות, המועצה הלאומית לקידום בריאות, המועצה הישראלית למניעת עישון והאיגוד הישראלי למקדמי ומחנכי בריאות הודגש כי: "מתן במה לבאי כוחם של נציגי חברות מוצרי העישון המייצגים את האינטרסים של חברות הטבק והעישון אינו אקט של ליברליזם ודמוקרטיה. אין מדובר באזרחים מן השורה אלא בנציגים של תעשייה בעלת היסטוריה ארוכה ועשירה של פעילות שמטרתה בסופו של דבר לפגוע בבריאות הציבור. ולכן, ארגון הבריאות העולמי וכן העצרת הכללית של האו"ם הכריזו על ניגוד עניינים מובנה ומוחלט בין בריאות הציבור ובין תעשיית הטבק והעישון אשר בפועל אחראיות לתמותה של 8 מיליון איש בשנה בעולם כולו, ולתמותה של כ-8,000 איש ואישה מדי שנה בישראל".

עוד מציינים במכתב כי: "אמנת המסגרת הבינלאומית לפיקוח על הטבק, ה-FCTC, שאושרה במעלה מ-180 מדינות ובכללן ישראל, מחייבת להקפיד על אי-מתן דריסת רגל לתעשיית הטבק בתהליכי קבלת החלטות והגנה על האינטרס הציבורי מפני מעורבות והשפעה של תעשייה זו. אין מדובר בתעשייה לגיטימית, כאשר מוצריה הורגים 1 מכל 2 משתמשים שעושים זאת בדיוק כפי שהיצרן רצה והתכוון. לכן אין משתפים אותה בדיונים על מניעת עישון. אסור להיכנע ללחצים המסחריים של חברות מוצרי הטבק והעישון שכל מטרתן היא הרווח האישי שלהן על חשבון בריאות הציבור, תוך גרימת מוות, בהכרח, ולנזקים של מיליארדים רבים של שקלים למערכת הבריאות שכל כך זקוקה לכסף זה. סעיף 19 של האמנה אף קורא לתבוע את התעשייה בהליכים פליליים ואזרחיים".

לסיכום כתבו הארגונים: "אנו מבקשים ממך, להורות כיו"ר הכנסת על איסור השתתפות של נציגי תעשיית הטבק והעישון ולוביסטים מטעמם בכל דיוני הכנסת". עותק של פניית הארגונים נשלח ליו"ר ועדת הבריאות, יו"ר הועדה המיוחדת למאבק בסמים ואלכוהול וליועצת המשפטית של הכנסת.

עישון עישון סיגריה חוק נגד עישון יו''ר הכנסת אמיר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד