כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בעקבות המל"טים האיראניים

בקהילה היהודית חגגו את חג השבועות במקלטים

מעל 50 כטב"מים איראנים שוגרו לעבר קייב ביומיים האחרונים, לפחות אדם אחד נהרג. בקהילה היהודית בקיייב חגגו את חג השבועות במקלטים. כמאה וחמישים יהודים הגיעו למרות הכול לבית הכנסת

בקהילה היהודית חגגו את חג השבועות במקלטים
חגיגות חג השבועות בקייב צילום: הרבנות הראשית לאוקראינה

בקהילה היהודית בקייב בראשות הרב משה אסמן רבה של אוקראינה, התקיימו הכנות קדחתניות בשבועות האחרונים, על מנת לחגוג את חג השבועות במרכז הקהילה היהודית בעיר בסמוך לבית הכנסת המרכזי 'ברוצקי', בהשתתפות אלפי יהודים מכל רחבי האזור.

בימים שקדמו לחג התקיימה כמדי שבוע חלוקת אלפי סלי מזון לתושבי המקום, כאשר לכבוד החג התווספו לסל גם מוצרי חלב מגוונים לכבוד חג השבועות כמנהג ישראל, לצד משלוחים מיוחדים לקהילות יהודיות ברחבי המדינה.

בהנהלת הקהילה התארגנו מראש על מנת שבבית הכנסת יתקיימו קריאות התורה לאורך כל היממה לצד פעילויות מיוחדות לילדים, שיעורי תורה וסעודות עשירות במוצרי חלב המיוצרים תחת ההשגחה המהודרת של 'הרבנות הראשית לאוקראינה'.

בעקבות ההפצצות הכבדות על העיר באמצעות המל"טים האיראניים, נבצר מרבים מיהודי העיר לחגוג את החג כהלכתו, ואלפים מהם נאלצו להעביר את החג במקלטים ובמרחבים מוגנים במקום להגיע לבית הכנסת.

כמאה וחמישים יהודים הגיעו למרות הכל לבית הכנסת המרכזי 'ברוצקי' שם התקיים סדר לימוד תורה לאורך הלילה כפי המנהג, במקלט של בית הכנסת, כשרעמי הפיצוצים מפרים מפעם לפעם את קול התורה במקום.

בהוראת הרב הראשי, אירועי החג התקיימו כסדרם למרות ההפצצות אך במתכונת מצומצמת תוך שמירה על כללי הזהירות הנדרשים, "יהודים מסרו נפש לאורך כל הדורות על התורה הקדושה, לא ניתן לרוסים את התענוג להחריב לנו את שמחת חג קבלת התורה", אמר הרב אסמן.

מלחמת אוקראינה רוסיה הרב משה אסמן קייב חג השבועות מל"טים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד