כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
כ-20 שנה בתפקיד

סיבוב מכריע: הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן ניצח את הבחירות בטורקיה

סיבוב שני עם יתרון משמעותי: הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן זכה בכ-52.87% מהקולות בבחירות בטורקיה, בעוד יריבו קיבל רק 47.13%, זאת לאחר ספירת 99% מהקולות | מעל 80% יצאו לממש את זכותם בבחירות | אמיר קטאר היה הראשון לברך את ארדואן על ניצחונו הנוסף בבחירות

סיבוב מכריע: הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן ניצח את הבחירות בטורקיה
הנשיא ארדואן בעצרת בחירות צילום: לשכת נשיא טורקיה

הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן זכה בסיבוב השני בבחירות בטורקיה ב-52.87% מהקולות, בעוד יריבו כמאל קיליצ'דראולו קיבל רק 47.13%, לאחר ספירת 99% מהקולות.

אמיר קטאר השייח' תמים, היה הראשון לברך את ארדואן על ניצחונו בבחירות. "אחי היקר רג'פ טאיפ ארדואן, אני מברך אותך על נצחונך ומאחל לך הצלחה בקדנציה החדשה שלך", האמיר של מדינת קטאר הוסיף: "אני מאחל לאחי רג'פ טאיפ ארדואן להשיג את מה שהעם הטורקי שואף אליו במונחים של קידמה ושגשוג, ושיחסי שתי המדינות שלנו יתפתחו עוד יותר".

ארגון חמאס ברך את הנשיא ארדואן לרגל ניצחונו בבחירות לנשיאות ועל "שזכה שוב באמון העם התורכי, דבר שיוביל את תורכיה לעבר עתיד של יציבות ושגשוג". הארגון טען כי מדובר "בחגיגה שמשקפת את התרבות הדמוקרטית של העם התורכי". בהודעה מטעם ארגון חמאס לפני זמן קצר נמסר כי הוא מקווה "שהניצחון ההיסטורי הזה יהווה נקודת מוצא חדשה לחיזוק יחסיה של תורכיה עם העולם הערבי והאסלאמי, מעמדה האזורי והבינלאומי, וכן להמשך תמיכתה בסוגייה הפלסטינית וחיזוק יחסי הידידות בין העם התורכי והפלסטיני"

ראש ועדת הבחירות העליונה בטורקיה, אחמד ינאר, אמר כי לא התקבלו ידיעות על "היבטים שליליים" שהשפיעו על תהליך ההצבעה. יותר מ-60 מיליון מצביעים הצביעו היום בטורקיה, מעל 80% הצביעו בבחירות. טורקיה הלכה היום לסיבוב שני של הבחירות לנשיאות, לראשונה בתולדות המדינה המודרנית, לאחר שהמועמדים לא הצליחו להשיג 50% בסיבוב הראשון שהתקיים ב-14 במאי.

ארדואן שולט במדינה ב-20 השנים האחרונות, תחילה כראש ממשלה, החל מ-2003, ולאחר מכן כנשיא מ-2014 ואילך. הוא עיצב את טורקיה המודרנית יותר מכל פוליטיקאי אחר. מ-1994 עד 1998, ארדואן היה ראש עיריית איסטנבול. ב-1999 הוא ריצה עונש מאסר של ארבעה חודשים לאחר שנמצא אשם בהסתה לשנאה דתית.

בשנת 2001, כשטורקיה הייתה במשבר כלכלי ופוליטי גדול, הקים ארדואן את AKP (מפלגת הצדק והפיתוח האסלאמית-שמרנית. שנה אחת בלבד לאחר מכן, ה-AKP הגיעה משום מקום כדי לרוב מוחלט בבחירות לפרלמנט, הוא זכה ב-363 מתוך 550 המושבים. ארדואן לא הפסיד בבחירות מאז, ואחרי כל ניצחון הוא מצא דרכים חדשות לחזק את אחיזתו בשלטון.

 

טורקיה רג'פ טייפ ארדואן כמאל קילצ'דראולו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד