כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הגרעין של המייסדים

כנס יסוד לישיבה הגדולה החדשה בבית שמש בראשות הגר"א מאירוביץ

כנס יסוד לישיבה החדשה בבית שמש, המהווים את הגרעין הראשוני של 'המייסדים' של הישיבה החדשה שהוקמה בראשות הגאון רבי אלעזר מאירוביץ לקראת זמן אלול הבעל"ט. סיקור ותיעוד

כנס יסוד לישיבה הגדולה החדשה בבית שמש בראשות הגר"א מאירוביץ
כנס יסוד לישיבה הגדולה החדשה בבית שמש צילום: נחשון פיליפסון

לקראת חג מתן תורה התכנסו ובאו עשרות בני הישיבות מטובי עולם הישיבות, לכינוס יסוד לישיבה החדשה בבית שמש, המהווים את הגרעין הראשוני של 'המייסדים' של הישיבה החדשה שהוקמה בראשון הגאון רבי אלעזר מאירוביץ לקראת זמן אלול הבעל"ט.

הישיבה שהוקמה בסוף זמן חורף  מתוך צורך בהקמת מקומות תורה איכותיים לבני התורה המתרבים, וכפי שכיוונו ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש וראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן, נוכח ריבוי ספסלי הלומדים בישיבות  הוותיקות, ובס"ד מספר התלמידים בישיבות הללו גדל, עד שקשה לרמי"ם ומרביצי התורה ללוות כל יחיד בעלייתו הייחודית.   

בראשות הישיבה יכהן פאר הגר"א מאירוביץ אשר שימש למעלה מעשר שנים מטובי הרמי"ם בישיבת נתיבות חכמה-וולפסון וראש חבורה נודע בישיבת מיר, יחד עם ראש הישיבה הגרי"מ דרוק שנודע בשיעוריו וספריו על השס ועמו הגה"צ רבי מנחם שלנגר תלמידו המובהק של הגאון המופלא רבי משה שפירא זצ"ל, שיכהן כמנהל רוחני בישיבה, ועמהם הגאון רבי זאב רוטנברג ראש כולל בירושלים, אודותיו התבטא הגרב"ד פוברסקי 'אחד מאלף מצאתי', חתנו של הגר"מ חדש זצוק"ל אשר ישמש כר"מ בישיבה בע"ה.

כינוס היסוד הראשוני נערך בבית ראש הישיבה בבית שמש, והוא נפתח בדברי ברכה והודאה של ראש הישיבה על הסייעתא דשמיא המופלגת המלווה את ייסוד הישיבה בקיבוץ מיטב בני שיעור ג' מטובי עולם הישיבות, ועל בניית מקום תורה שיהווה  בית מדרש חדש מלא ישן במסורת הישיבות הקד', כשהדגש המרכזי הוא עומק עיון בתורה עם יראת שמים אמיתית.

ר"מ הישיבה הגאון ר"ז רוטנברג פתח בברכתו כי אין מתאימים מימים קדושים ימי שלושת ההגבלה לייסד מקום תורה ויראה בהמשך אמיתי לעליית כל בחור בישיבה, ולכל אחד מלאך המורהו גדל במקום תורה שיוכל להיות מכוון לעליה ברורה, ובהמשך העמדת תלמידים של ראש הישיבה שזכה והעמיד מאות ת"ח בעשרות שנות שיעוריו בישיבת מיר ובישיבת נתיבות חכמה בירושלים.

המשגיח הגה"צ ר"מ שלנגר הביע את התפעלותו מאופי הבחורים ויראתם הקודמת לחכמתם, ובטעם זקנים של ראש הישבה כתלמיד מובהק למרן הגרמ"י לפקוביץ זצוק"ל וראשי ישיבת פוניבז', ובירך כי הסייעתא דשמיא שראינו עין בעין בקיבוץ קבוצת מופלגים תמשיך כל השנים בפריחתה ושגשוגה עד בלי די.

ראש הישיבה הגאון רבי ישראל מאיר דרוק נשא דברי ברכה והסביר את גודל האחריות שיש למייסדים, ומאידך את גודל הזכות שיש להם בהקמת מקום תורה שזה מביא סייעתא דשמיא ברוחניות ובגשמיות. כן הביא את דברי חז"ל שהטיפש אינו רוצה ללמוד כי הוא לומד ומשכח, ואילו החכם מבין שמקבל שכר, והביאור לא רק בגלל השכר, אלא שאפילו אם שוכח תלמודו, התורה מקדשת ומטהרת מגדלת ומרוממת את הלומד. והביא ממרן שר התורה הגר"ח קניבסקי זללה"ה כי מקום הנהנה בטהרה יהווה בע"ה משכן גדול לרוממות והתעלות באופן למעלה מגדר הטבע וכפי שאנו חוזים עין בעין התגשמות ברכתו במעמד זה.

הגאון רבי יצחק ולדומירסקי מרבני ישיבת נתיבות חכמה בירך את ראש הישיבה ואת תלמידיה, באומרו שכתלי ביהמ"ד שחוו את הריתחא דאורייתא של ראש הישיבה בכטח העמדת תלמידים בעמקות וסברא ישרה שקיבל ממנו בבית מדרש תלמידי הישיבה, יהווה נדבך אמיתי לבניין בית גדול לבחורי החמד ששמם הולך לפניהם כבני עליה שהעדיפו את המשך עלייתם.

במעמד השתתפו אף חלק מראשי הישיבות קטנות שתלמידיהם נמנים על בני השיעור המייסד לזמן אלול הבעל"ט, הגאונים רבי נחשון שילר ראש ישיבת אור שמואל, רבי רפאל קוט מראשי ישיבת משכן ישראל, רבי ראובן כץ ראש ישיבת בני ראובן אלעד, רבי אברהם מרמרוש ר"י עטרת שלמה- אלעד, רבי מאיר נוביק ראש ישיבת אור אליעזר בית שמש, רבי דניאל פרוש ר"י אורחות משה בית שמש, רבי מאיר פרנק ראש ישיבת תורת רפאל בית שמש, רבי רפאל קליין מרבני ישיבת  תורת רפאל ביתר, רבי בנימין זאב פפנהיים ראש ישיבת חמדת משה מודיעין עילית שאף נשא דברים מעומק ליבו על ייחודיות מסירת שיעוריו בתבונה ועמקות של ראש הישיבה, רבי יהודה כץ ורבי חיים יצחק זלושינסקי ראשי ישיבת תורת מרדכי מודיעין עילית, רבי רפאל שינדלר ראש ישיבת נתיבות מרדכי נווה יעקב ועוד.

המעמד הסתיים באוירה מרוממת שאכן קמה הישיבה והפכה עד מהרה לאחד מטובי הישיבות בארה"ק, שללא ספק תצליח להוות אבן יקרת בשמי עולם הישיבות בארה"ק.

בית שמש כנס יסוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד