י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
יעמוד במבחן בג"צ?

"חוק הציונות": השרים צפויים להצביע על נוסח חדש המוסכם על החרדים

בישיבת הממשלה שנערכה היום הביעו השרים החרדים חשש כי הציבור החרדי ייפגע מהצעת עוצמה יהודית לקבוע כי הציונות היא הערך המכריע בהחלטות הממשלה. ראשי הסיעות החרדיות דרשו כי לצד הציונות, גם ערך לימוד התורה ייכנס לנוסח כערך "מכריע" - זו ההחלטה שהתקבלה

"חוק הציונות": השרים צפויים להצביע על נוסח חדש המוסכם על החרדים
אילוסטרציה. למצולמים ולישיבה אין קשר לכתבה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בישיבת הממשלה דנו השרים בהצעה של עוצמה יהודית לקבוע כי הציונות היא הערך המכריע בהחלטות הממשלה. היועצת המשפטית לממשלה התנגדה להצעה ואמרה כי "ההצעה מערערת את האיזון בין מדינה יהודית לדמוקרטית".

גם השרים החרדים התנגדו להצעה, והוחלט לדון עליה בישיבת ראשי הקואליציה. במהלך הישיבה, ראשי הסיעות החרדיות דרשו כי לצד הציונות, גם ערך לימוד התורה ייכנס לנוסח כערך "מכריע" בהחלטות ובמדיניות משרדי הממשלה. כך דווח בחדשות 12.

החשש של ראשי הסיעות החרדיות הוא שהציבור החרדי ייפגע מההחלטה מאחר והיא תתעדף יוצאי צבא על פני בחורי ישיבות בכל הנוגע לרכישת קרקעות ודירות.

דרישת החרדים התקבלה, ומזכיר הממשלה יוסי פוקס יביא מחר נוסח חדש להחלטה שיאושר במשאל טלפוני. גורמים משפטיים בכירים הזהירו: "ההצעה לא תעבור בג"ץ".

בתוך כך, השרים דנו בישיבה באפשרות שבג"ץ יחליט לבטל את ההצעה. השר איתמר בן גביר אמר: "אם בג"ץ יפסול את ההחלטה הזו, זה רק יוכיח כמה הרפורמה נדרשת - זה יהיה גול עצמי לבג"ץ".

כזכור, במהלך הדיון בישיבת הממשלה התנגדו השרים החרדים, משה ארבל ומאיר פרוש, להצעה של עוצמה יהודית בטענה כי הדבר יפגע דווקא בציבור החרדי. "מתפתח פה דבר מסוכן", אמר פרוש.

ארבל הוסיף: "הדברים פה יישארו גם אחרי השר הנוכחי, אנחנו עוסקים בסמנטיקה במקום בפעילות אופרטיבית". השר איתמר בן גביר השיב לטענות של ארבל ופרוש וטען כי לא מדובר בקיפוח שלהם: "ההיפך הוא הנכון, החוק מונע קיפוח של יהודים". 

 

עוצמה יהודית יוסי פוקס ישיבת הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד