ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
קרחונים והרי געש

קונגו: שני שומרים בפארק הלאומי 'וירונגה' נורו ונהרגו

הפארק העצום בגודלו 'וירונגה' הוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו וכרגע עומד במרכזו של מאבקי מיליציות  

הפארק בקונגו
הפארק בקונגו צילום: Pixabay

מקרה רצח שמסעיר את המדינה ואת השמורה שהוגדרה כאתר מורשת עולמי של ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם (UNESCO). בהצהרה ביום ראשון אמר דובר הפארק ששני שומרים "נורו ונכנעו לפצעיהם" בניאמוסנגרה, ליד הגבול עם אוגנדה.

המכון הקונגולזי לשימור הטבע (ICCN) אמר כי התקיפה נחקרת בשלב זה וכי לא ברור מי ירה בהם ולו בשל העובדה שלא מתגוררים באזור שבטים ילידים.

קמבאלה מוהינדו, עובד בויטשומבי, כפר דייגים 5 ק"מ (3 מייל) מזירת הפיגוע, אמר לסוכנות הידיעות AFP כי "ככל הנראה קבוצת ציידים רצתה להרוג היפופוטם וכדי להגן על עצמם הם ארבו לשומרים".

בלייז קאלישה, פעיל זכויות אדם, אמר כי "שישה שומרים נפצעו ונשלחו לבית החולים ויטשומבי". מאז 2020, קבוצות חמושות שונות ביצעו פיגועים ומארבים המכוונים לשומרים בפארק. ב-18 במאי השנה נהרגו ארבעה עובדי הפארק, מתוכם שלושה שומרים. השלטונות האשימו את אותה קבוצה חמושה בכל המקרים. ה-ICCN הזהיר מפני התחדשות האלימות בפברואר, לאחר שלוחמי קבוצת מאי מאי החשודים הרגו סייר באירוע שלישי.

הפארק הלאומי 'וירונגה', שנוסד בשנת 1925, הוכר כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו מאז 1979. הוא ידוע בבעלי החיים והנופים שלו מכיוון שהוא כולל מרחב עצום של יערות, קרחונים והרי געש, עם יותר מינים של ציפורים, זוחלים ויונקים מכל אזור מוגן אחר בעולם. מנגד, ידוע שהוא גם משמש כבסיס למספר קבוצות חמושות במשך יותר משני עשורים.

 

 

קונגו רצח אפריקה פארק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד