כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הנשיא שר בפני התומכים

מנהיגים מכל העולם הגיבו לנצחון ארדואן: הנשיא הרצוג: "נמשיך לפעול יחד"

מנהיגים מכל העולם ברכו אתמול את הנשיא ארדואן על הזכייה בבחירות לנשיאות בטורקיה. הנשיא הרצוג: "אני משוכנע שנמשיך יחד לפעול למען חיזוק והרחבת הקשרים הטובים בין טורקיה וישראל"

מנהיגים מכל העולם הגיבו לנצחון ארדואן: הנשיא הרצוג: "נמשיך לפעול יחד"
הנשיא ארדואן בעצרת בחירות צילום: לשכת נשיא טורקיה

מנהיגי העולם בירכו את נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן על זכייתו בבחירות לנשיאות לאחר סיבוב שני היסטורי בבחירות לנשיאות. הנשיא ארדואן זכה ל-52.14% מהקולות, יריבו המאוכזב כמאל קיליצ'דראולו גרף רק 47.86%. ארדואן זכה בקדנציה חדשה אך אחרונה מבחינה חוקתית של 5 שנים, אלא אם הוא ישנה את החוק.

לאחר הניצחון שר נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן מול קהל תומכיו שהתאסף ליד ביתו באיסטנבול, לאחר שהכריז על ניצחונו בסיבוב השני של הבחירות לנשיאות. בנאומו במהלך האירוע אמר ארדואן: "אנו מודים לעם הטורקי האציל. אנחנו אוהבי איסטנבול שאיתם התחלנו את המסע שלנו ואיתו נמשיך", והוסיף, "אני מודה לעם שלי אשר אפשרו לי לקחת אחריות עליהם למשך 5 שנים".

בנאום קצר שנשא באנקרה, לאחר ההכרזה על ניצחונו של יריבו, נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, לכהונה נשיאותית חדשה, פנה המפסיד כמאל קיליצ'דראולו לתומכיו: "אני מבקש מכם לא להסס להגן על הדמוקרטיה, ראינו בחירות לא הוגנות".

מנהיג האופוזיציה לא הודה במפורש בתבוסה בסיבוב השני של הבחירות לנשיאות, וגם לא בירך את הנשיא הטורקי על הזכייה בבחירות.

הנשיא הרצוג בירך את ארדואן: "ברכותי לנשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן על ניצחונו בבחירות. אני משוכנע שנמשיך יחד לפעול למען חיזוק והרחבת הקשרים הטובים בין טורקיה וישראל".

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו-מאזן, בירך את ארדואן לרגל ניצחונו בבחירות לנשיאות בתורכיה: "יחסים היסטוריים עם סולידריות המאחדת בין שני העמים" ואביע את הערכתו כלפי עמדותיו "האיתנות" של הנשיא ארדואן "בתמיכה בעם הפלסטיני".

נשיא איחוד האמירויות, שייח' מוחמד בן זאיד, בירך גם הוא את הנשיא הטורקי לאחר שניצח בבחירות לנשיאות. גם ראש מועצת הריבונות הסודנית, עבד אל-פתאח אל-בורהאן, אמר כי הוא מברך את ארדואן על זכייתו בקדנציה נשיאותית חדשה.

גם באיראן ברכו את ארדואן: "הנשיא איברהים ראיסי מברך את ארדואן על בחירתו מחדש לנשיא טורקיה, ורואה בכך חידוש אמון העם הטורקי בו. היחסים שלנו עם טורקיה בשלב הבא יימשכו על בסיס שכנות טובה ואינטרסים משותפים", נמסר מהנשיא האיראני.

נשיא אזרבייג'ן אילהם אלייב בירך גם הוא את נשיא טורקיה על ניצחונו בבחירות לנשיאות, והזמין אותו לבקר בבאקו בעתיד הקרוב.

באירופה, נשיא צרפת עמנואל מקרון בירך את ארדואן על ניצחונו בבחירות לנשיאות, ואמר שיש אתגרים גדולים שצרפת וטורקיה יתגברו עליהם יחד. גם ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן אמר שהוא מברך את ארדואן על "ניצחונו הראוי" בבחירות.

ברוסיה הביע הנשיא ולדימיר פוטין את הערכתו לתרומתו של ארדואן לחיזוק היחסים בין רוסיה לטורקיה. גם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בירך את ארדואן על ניצחונו בבחירות לנשיאות. שר החוץ של מלטה, ג'ורג' וולה, הכריז על ברכותיו הלבביות לארדואן ועל "ניצחונו החשוב" בבחירות בטורקיה.

נשיא סרביה, אלכסנדר ווצ'יץ', שלח את ברכותיו לנשיא ארדואן ולעם הטורקי על הניצחון בבחירות בהתמודדות הנשיאותית. בדרום אמריקה, נשיא ונצואלה ניקולא מדורו בירך את עמיתו הטורקי על ניצחונו בבחירות לנשיאות טורקיה.

רג'פ טייפ ארדואן כמאל קילצ'דראולו טורקיה בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד